اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  فرهنگی

کتاب روش پژوهش در تاریخ به چاپ دوم رسید

کتاب روش پژوهش در تاریخ که شیوه‌های نگارش صحیح یک اثر تاریخی را آموزش می‌دهد، به چاپ دوم رسید.

کتاب روش پژوهش در تاریخ به چاپ دوم رسید

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، کتاب« روش پژوهش در تاریخ» اثر مشترک حسین میرجعفری و مرتضی نورایی از انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی به چاپ دوم رسید.

درباره این کتاب می‌خوانیم: 

پژوهش در مفهوم کلی، یعنی شناخت حقایق موضوعات و مسائلی که بشر در زندگی خود با آن‌ها روبرو است و چون مسائل و موضوع‌ها ممکن است مربوط به گذشته یا حال یا آینده بشر باشد، پژوهش تاریخی به شمار می‌آید. برای آن که پژوهشی خوب انجام بگیرد، پژوهشگر باید روش تحقیق و پژوهش را به خوبی بداند.

نگارندگان در کتاب حاضر، در پی ارائه شیوه‌های نگارش صحیح یک اثر تاریخی هستند تا مقالات، تألیفات و طرح‌های تحقیقاتی از اتقان و استحکام بیش‌تری برخوردار شوند. کتاب در دو بخش تنظیم شده است: در بخش نخست با عنوان مراحل اولیه تحقیق در چهار فصل ابتدا به شیوه‌های موضوع‌یابی و طرح چشم‌انداز تحقیق و سپس منبع‌شناسی، یادداشت‌برداری و در فصل آخر به چگونگی نظام و سازماندهی تحقیق پرداخته شده است.

در بخش دوم با عنوان مراحل ثانویه تحقیق، نخست به چند و چون نگارش مطالب و نوشتن مقدمه پرداخته می‌شود. آنگاه در فصل دوم مهندسی تحقیق در متن بیان شده است. در فصل بعد نظام ارجاع‌نویسی و محتوای نتیجه یا کلام آخرنویسی ذکر شده است. در انتهای کتاب نیز مجموعه پیوست‌ها می‌تواند آگاهی‌های سودمندی در اختیار پژوهشگران قرار دهد.

برای خرید این کتاب می‌توانید از اینجا اقدام کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر از اخبار انتشارات خبرگزاری فارس می‌توانید اینجا کلیک کنید و یا با شماره تلفن‌های ۶۶۹۷۳۹۷۴-۰۲۱ | ۶۶۹۷۳۹۹۶-۰۲۱ و ۰۹۱۲۶۸۰۷۱۹۷ تماس بگیرید.

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول