اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

جلوگیری از ورود هر نوع محموله‌ دامی آلوده در بنادر مازندران

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران گفت: بخش نظارت اداره دامپزشکی با تلاش‌ شبانه‌روزی در راستای حفظ سلامت جامعه از ورود هر نوع محموله‌ دامی آلوده به صنعت خوراک دام و طیور جلوگیری می‌کند.

جلوگیری از ورود هر نوع محموله‌ دامی آلوده در بنادر مازندران

حمزه آقاپور کاظمی سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در مازندران با تاکید بر اهمیت ویژه سلامت بهداشتی نهاده‌های دامی، اظهار کرد: بخش نظارت اداره دامپزشکی با تلاش‌ شبانه‌روزی در راستای حفظ سلامت جامعه از ورود هر نوع محموله‌ دامی آلوده به صنعت خوراک دام و طیور جلوگیری می‌کند.

وی افزود: نحوه‌ نظارت به این صورت است که محموله‌ها پس از تخلیه از کشتی‌ها به دلایل مختلف از بنادر ترخیص نشوند،  با نظارت و آزمایش‌های دوره‌ای ۴۵ روزه این نهاده‌ها در حجم‌های مختلف بررسی شده و اگر در این آزمایش‌ها مشکلی به لحاظ سلامتی برای این نهاده‌ها باشد، از ترخیص جلوگیری شده و جهت طی کردن روند‌های قانونی به مراجع ذی‌صلاح ارجاع می‌شود.

سرپرست اداره کل دامپزشکی مازندران بیان کرد: طی بازدید‌های مستمر و انجام آزمایش‌های دوره‌ای، ۲۹ تن جو دامی فاسد که قابلیت مصرف دام و طیور نداشته با دستور دادستان شهرستان بهشهر از چرخه مصرف خارج و معدوم شد.

آقاپور کاظمی تصریح کرد: موضوع دیگر بحث رصد و پایش داروهای غیرمجاز است که در این زمینه هم کارشناسان دارو و درمان اداره کل دامپزشکی استان از داروخانه‌ها در دستور کار خود دارند.

پایان پیام/۸۶۰۳۴/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول