اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

آکسیوس: بلینکن خواستار سانسور خبری جنگ غزه شده است

وزیر خارجه آمریکا حدود دو هفته پیش از نخست‌وزیر قطر خواسته است شبکه خبری الجزیره پوشش خبری خود درباره جنگ در غزه را تعدیل کند.

آکسیوس: بلینکن خواستار سانسور خبری جنگ غزه شده است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، پایگاه آکسیوس گزارش داد آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا حدود دو هفته پیش از نخست‌وزیر قطر خواسته است شبکه خبری الجزیره پوشش خبری خود درباره جنگ در غزه را تعدیل کند. 

اظهارات بلینکن در حالی مطرح شده که ایالات متحده بارها خود را داعیه‌دار گردش آزاد اطلاعات مطرح کرده و کشورهای دیگر را با ادعای سانسور رسانه تحت فشار قرار می‌دهد.  شبکه خبری الجزیره خود را رسانه‌ای با فعالیت مستقل معرفی می‌کند اما برخی تحلیلگران دیگر معتقدند که این شبکه تحت حمایت مالی دولت قطر قرار دارد. 

رژیم صهیونیستی مدعی شده الجزیره بلندگوی تبلیغاتی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین، حماس است. آکسیوس نوشته به نظر می‌رسد منظور بلینکن الجزیره عربی بوده نه الجزیره انگلیسی. 

بلینکن روز دوشنبه در جمع سران اجتماعات یهودی آمریکا گفت که در سفرش به دوحه در روز ۱۳ اکتبر از دول قطر خواست موضع عمومی‌اش نسبت به حماس را تغییر دهد. این موضوع را سه نفر از حاضران در آن جلسه به آکسیوس گفته‌اند. 

طبق گفته حاضران، بلینکن گفت که تعدیل پوشش خبری الجزیره از جنگ در غزه یکی از کارهایی است که دولت قطر می‌تواند انجام دهد. بلینکن گفت از قطری‌ها خواسته «حجم پوشش خود را کاهش دهد زیرا پر از تحریک‌های ضداسرائیلی است.»

بلینکن اشاره‌ای به نمونه‌های اخباری که از الجزیره خواسته پوشش آنها را کاهش دهد نکرده است. وزارت خارجه آمریکا از اظهار نظر درباره بیانات بلینکن خودداری کرده است. وزارت خارجه قطر نیز به درخواست‌ها برای اظهارنظر پاسخ نداده است. 

انتهای پیام/  
 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول