اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

کوچکی نژاد خبر داد؛ استیضاح مرتضوی وزیر تعاون در صورت متوقف نشدن فروش اموال دخانیات گیلان

نماینده رشت در مجلس با بیان اینکه ما پیگیرفروش غیر قانونی اموال دخانیات گیلان هستیم، گفت: اگر آقای مرتضوی جلوی این فروش غیر قانونی را نگیرد، قطعا مجلس وی را استیضاح خواهد کرد.

کوچکی نژاد خبر داد؛ استیضاح مرتضوی وزیر تعاون در صورت متوقف نشدن فروش اموال دخانیات گیلان

جبار کوچکی نژاد نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی در گفت و‌گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا در خصوص فروش و واگذاری اموال مجتمع دخانیات گیلان گفت: در همین راستا مجمع نمایندگان گیلان، مهدی آشتیانی مدیرعامل شرکت دخانیات ایران را به مجلس فراخواند و جلسه ای برای بررسی فروش اموال مجتمع دخانیات گیلان که با اعتراض نمایندگان روبرو شده بود، برگزار شد.

وی در مورد موضوع جلسه گفت: در این جلسه نمایندگان از مدیر عامل مجتمع دخانیات خواستند تا توضیحاتی را در مورد فروش اموال مجتمع دخانیات گیلان،  نحوه قیمت گذاری و قیمت گذاری پایین بدهد‌، زیرا فروش اموال مجتمع طبق قانون باید در راستای توسعه زیر ساخت و یا بخش تولیدی آن باشد‌، نه اینکه به خاطر بی فکری مدیران این شرکت اموال فروخته و صرف پرداخت بیمه و مالیات و حقوق کارگران و غیره شود.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: اموال این مجتمع به منظور توسعه در بخش‌های تولیدی باید‌، وارد فرایند مولد سازی شود نه در جای دیگر هزینه شود.

کوچکی نژاد گفت: نتیجه موضوع مورد بحث در جلسه بر آن شد که مدیر عامل شرکت دخانیات ایران به گیلان بیاید و با استاندار گیلان و نمایندگان جلسه‌ای برگزار شود تا موضوع فروش اموال مورد بحث قرار گیرد .

وی تصریح کرد: علی رغم اینکه در جلسه مذکور در مجلس تصمیم بر این شد که جلسه‌ای در گیلان با حضور استاندار و نمایندگان برگزار شود ولی متاسفانه مدیرعامل شرکت دخانیات ایران قبل از تشکیل این جلسه‌، مصرانه پیگیر این بودند که در روزهای شنبه و یکشنبه این هفته برای فروش این اموال اقدام کند که بنده به استانداری و معاون اقتصادی استان اخطار دادم و آنها هم طی یک نامه‌ای دستور توقف فروش اموال مجتمع دخانیات را دادند تا تکلیف کاملا روشن شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبا ت مجلس بیان کرد: ۲ ملکی که در میدان فرهنگ و شهرداری رشت برای فروش گذاشته شده است‌، چند هزار میلیارد تومان ارزش مالی دارد که با این منبع ارزشمند مالی می‌توان اقدامات موثری در جهت توسعه مجتمع دخانیات گیلان و اشتغالزایی از آن استفاده کرد و  می توان تا حد زیادی از مشکل دخانیات را در سطح کشور و حتی مسأله قاچاق را حل کرد  و بخش زیادی از بازار دخانیات را در اختیار خود گرفت.

کوچکی نژاد با متذکر شدن غیر قانونی فروش اموال دخانیات برای امور غیر از توسعه زیر ساخت در مجتمع دخانیات گیلان گفت: مدیر عامل شرکت دخانیات ایران نمی تواند این فروش غیر قانونی را انجام دهد‌، زیرا با تصمیم سران سه قوه در فرایند مولدسازی اموال  باید تبدیل به احسن شوند‌، نه این که برای مسائل جاری مجتمع استفاده شود و این خلاف قانون است.

وی تاکید کرد: مطالبه ما از سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی‌ این است که فروش اموال دخانیات گیلان را تعیین تکلیف کند  و مشخص شود که این چندهزار میلیارد در کجا هزینه می‌ شود؟ اگر خارج از استان و هزینه‌های کارگری استفاده شود‌، این خلاف قانون است، اما اگر برای توسعه زیر ساخت‌های مجتمع دخانیات گیلان استفاده شود مغایرتی با قانون ندارد.

نماینده رشت در مجلس افزود: اینجانب به آقای مرتضوی وزیر تعاون پیغام دادم و حتی تلفنی با وی تماس هم گرفتم که  متاسفانه آقای وزیر پاسخگو نبوده است.

کوچکی نژاد ادامه داد: ما همچنان پیگیر هستیم و وزیر باید پاسخگوی نمایندگان مجلس باشد و فروش غیر قانونی این اموال را متوقف کند و مجلس نیز به خاطر وظیفه نظارتی که دارد  از اهرم‌های خود که یکی از آن‌‌ها استیضاح  و طرح سوال از وزیر است را در دستور کار خود قرار می‌دهد.

این نماینده مجلس در گفت وگویی که چندی پیش با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا داشت در خصوص فروش این اموال بیان کرد: ضعف مدیرعامل دخانیات و عدم شناخت در زمینه دخانی ، باعث ایجاد این مشکلات شده است. 

  همچنین نماینده رشت با اشاره به تحقیق و تفحصی که مجلس در خصوص این شرکت به تصویب رساند، گفت: موضوع در هیئت تحقیق و تفحص مجلس مطرح شده بود که به دلیل زد و بندهایی که بین مدیران دخانیات و برخی از همکاران ما ایجاد شده، این تحقیق و تفصص از بین رفت و به نتیجه نرسید.

شرکت دخانیات ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرده که در نظر دارد نسبت به فروش و واگذاری تعدادی از املاک مازاد خود از طریق برگزاری مزایده عمومی یک مرحله ای اقدام نماید. بر این اساس، در گیلان ۲ ساختمان ارزشمند دخانیات گیلان واقع در میدان فرهنگ و خیابان سعدی رشت به فروش گذاشته شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول