اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  هنر و رسانه

مسعود اطیابی: به دنبال نشاط هستم، رکورد فروش مهم نیست

مسعود اطیابی کارگردان سینما می‌گوید که رکورد فروش برایش اهمیتی ندارد چرا که باید مراقب نشاطی که به جامعه تزریق می‌شود، بود تا به خانواده‌ها آسیب نرساند.

مسعود اطیابی: به دنبال نشاط هستم، رکورد فروش مهم نیست

مسعود اطیابی کارگردان و تهیه‌کنندهٔ سینما در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا درباره فیلم سینمایی هتل گفت: تزریق نشاط به جامعه یکی از دغدغه‌های بنده است که به نظر می‌رسد با اکران فیلم هتل این اتفاق صورت گرفته است. سینما هنری است که می‌تواند به کمک مردم بیاید و حداقل ساعتی آن ها را از مشکلات دور کند.

وی ادامه داد: مردم به دنبال تماشای فیلم سالم و دور از بدآموزی هستند. در بسیاری از فیلم‌های طنز، مواردی گفته می‌شود که از مرز عبور کرده و تنها به درد بزرگسالان می‌خورد. ما باید مراقب این نشاطی که به جامعه تزریق می‌شود باشیم تا به خانواده‌ها آسیب نرساند.

 

کارگردان فیلم هتل خاطر‌نشان کرد: پیش‌بینی مشخصی از اتفاقات سینما نمی‌شود داشت، اما به نظر می‌آید اگر به همین صورت پیش برود، فیلم هتل در پایان رکورد خوبی بر جای بگذارد. در سینما هرچه فیلم‌های در حال اکران بتوانند مخاطب بیشتر جذب کنند به درد فیلم‌های بعدی هم می‌خورد؛ همانطور که فیلم فسیل به کمک فیلم هتل آمد.

به دنبال نشاط در جامعه هستم، رکورد مهم نیست

اطیابی افزود: من بیشتر از اینکه به دنبال رکورد برای فیلم‌هایم باشم، نشاط جامعه برایم اهمیت دارد. سینما باید در خدمت جامعه باشد. زمانی که ظرفیت سینما‌ها برای فیلمی طنز این‌چنین پر می‌شود، همین تعداد مخاطب با انرژی مثبت و حال خوب وارد جامعه می‌شوند که نشاط را به جامعه تزریق می‌کنند. جامعه باید به سمتی حرکت کند که برای نشاط خود اهمیت قائل باشد.

وی تصریح کرد: زمانی که مردم در سالن‌های سینما به صورت جمعی با هم می‌خندند و خانواده‌ها از کنار هم بودن لذت می‌برند، شک نکنید تاثیر آن در جامعه به چشم خواهد خورد. نمی‌توان از فروش خوب فیلم غافل بود چون باعث پویایی در بخش‌های مختلف سینما می‌شود اما بیشتر از آن خنده مردم در کنار هم مهم است. مردم ایران لایق بهترین تجهیزات سینمایی هستند و این زمانی اتفاق می‌افتد که چرخه اقتصادی سینما در حرکت باشد.

بازیگران باید توان جذب مخاطب داشته باشند

‌کارگردان و تهیه‌کنندهٔ سینما درباره کم‌کار بودن عده‌ای از بازیگران در سینما گفت: کمی تولید فیلم‌ها کاهش پیدا کرده است. اگر تولیدات افزایش پیدا کند امیدواریم تمام همکارانمان را بر روی پرده‌های سینما ببینیم. از طرفی یکی از مولفه‌های انتخاب بازیگر، توان جذب مخاطب از سوی بازیگر است که مردم هم اقبال بیشتری برای تماشای فیلم آن‌ها دارند است. این چرخه کاملا طبیعی است. من در فیلم سینمایی هتل سعی کردم از ترکیب بازیگران جدید و شناخته شده باهم استفاده کنم.

فیلم سینمایی هتل جدیدترین ساخته مسعود اطیابی است و درحال حاضر پرفروش‌ترین فیلم اکران پاییز ۱۴۰۲ است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول