اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمان

معاون ستاد مبارزه با موادمخدر: ضربه به بنیان‌های مالی بسیار مهم است

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان بسیار مهم است و همان طور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند باید کمر قاچاقچی شکسته شود و بزرگترین مزایده خودرویی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری در کرمان با همین رویکرد آغاز شد.

معاون ستاد مبارزه با موادمخدر: ضربه به بنیان‌های مالی بسیار مهم است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، محمد زارعی صبح امروز در آیین آغاز برگزاری بزرگترین مزایده خودرویی ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری اظهار داشت: پیروزی‌های ارزشمند مقاومت در سیلی سهمگینی گرامی می‌داریم که به رژیم جعلی صهیونیستی زدند.

وی بیان داشت: به فرموده مقام معظم رهبری شهدای غزه، مظلوم‌ترین شهدا هستند و هیچ ملتی مظلوم‌تر از ملت فلسطین و هیچ دشمنی به بی‌رحمی و بی‌حیایی رژیم جعلی صهیونیستی نیست.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر با گرامیداشت یاد و خاطره سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی تصریح کرد: امروز محور مقاومت با نگاه و آموزه‌های این سردار بزرگ به توفیقات بسیاری دست پیدا کرده است.

زارعی افزود: امروز بحث موادمخدر به‌عنوان یکی از اساسی‌ترین چالش‌ها نه در کشور و منطقه ما بلکه در دنیا مطرح است و ۳۰۰ میلیون نفر از جمعیت جهان سوءمصرف موادمخدر دارند و سالانه ۵۰۰ هزار نفر بر اثر سوء‌مصرف فوت می‌شوند.

وی همچنین هدف اصلی شیوع موادمخدر را نیروهای جوان، مولد و کارآمد خواند و گفت: هزینه‌ای که موادمخدر تولید می‌کند با هیچ هزینه‌ای قابل مقایسه نیست.

زارعی با اشاره به قرار گرفتن کشور ما در همسایگی برخی از کشورهایی که کانون تولید موادمخدر هستند، اظهار کرد: با چرخش و انحراف تولید موادمخدر صنعتی و رویکرد جدیدی که مدنظر آنها قرار گرفته، مشکلات عدیده‌ای برای کشور ما به وجود آمده است و این در شرایطی‌است که نظام جمهوری اسلامی سردمدار مبارزه با قاچاق موادمخدر در دنیاست.

وی اضافه کرد: امروز بزرگترین مزایده خودرویی کشور را در کرمان برگزار می‌کنیم و اموالی که حاصل از جرم است و به‌نوعی بسترسازی جرم را داشته و کمک‌کننده به جرم بوده است را به مزایده می‌گذاریم، اما هدف ما بحث مزایده و درآمدزایی نیست زیرا هزینه‌های مترتب بر این موضوع بسیار کلان‌تر است.

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر یادآور شد: اولویت نظام جمهوری اسلامی و ستاد مبارزه با موادمخدر بحث پیشگیری است، اما مقابله هم در سرلوحه امور پیشگیری قرار دارد زیرا علت باید از بین برود.

زارعی در ادامه سخنان خود از لزوم ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان سخن به‌میان آورد و ابراز داشت: بارها دیده و تجربه شده که با دستگیری سرباند و یا حتی اعدام آن قاچاقچی بزرگ اما مجددا کار را با نفر بعدی ادامه می‌دهند بنابرین ضربه به بنیان‌های مالی بسیار مهم است همان طور که رهبر انقلاب اسلامی فرمودند باید کمر قاچاقچی شکسته شود که نتواند ادامه حیات دهد و این مزایده در همین راستاست.

وی خواستار افزایش سرعت در تعیین‌تکلیف اموال قاچاقچیان شد و ادامه داد: بعضی از این اموال به‌علت طولانی شدن روند رسیدگی ممکن است در مرحله تضییع قرار بگیرند بنابراین باید به کار سرعت بخشید.

زارعی ادامه داد: حضور و وجود معتادان متجاهر نیز باید مورد توجه باشد هرچند اصلی‌ترین ظرفیت صرف مقابله با باندهای بزرگ و محموله کلان و جرایم سازمان‌یافته می‌شود، اما تا زمانی که جامعه ما معتاد متجاهر و خرده‌فروش‌ها را می‌بیند، نمی‌تواند حس خوب واقعی را داشته باشد.

وی افزود: تمام تلاش‌مان در حمایت و پشتیبانی از مراکز ماده ۱۶ است و بستر اکثر این مراکز در استان‌ها فراهم می‌شود و ما برای تجهیز و پشتیبانی کمک می‌کنیم.

زارعی یادآور شد: تاکید ما بر بحث توانمندسازی معتادان است زیرا اگر فرد معتاد از نظر فکری و روانی و حرفه‌آموزی توانمند نشود، مجدد به چرخه اعتیاد برمی‌گردد.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ش

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول