اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  رزمی

کاراته قهرمانی جهان| پایان روز نخست با 2 شانس مدال طلا و برنز و حذف کاتاروها

در نخستین روز از مسابقات کاراته قهرمانی جهان، خدابخشی به فینال راه یافت و گنج زاده به رده بندی رسید اما کاتاروها از گردونه رقابت‌ها حذف شدند.

کاراته قهرمانی جهان| پایان روز نخست با 2 شانس مدال طلا و برنز و حذف کاتاروها

به گزارش خبرگزاری فارس، در روز نخست (سه شنبه ۲ آبان) مسابقات کاراته قهرمانی جهان ۲۰۲۳ به میزبانی بوداپست مجارستان، رقابت های کاتای انفرادی و مبارزات اوزان ۶۸- ، ۶۸+ ، ۸۴- و ۸۴+ کیلوگرم برگزار شد و در پایان دو نماینده ایران راهی دیدار فینال و رده‌بندی شدند. 

در وزن ۸۴- کیلوگرم، مهدی خدابخشی نماینده شایسته کاراته ایران ابتدا ۹ بر صفر نماینده قطر را از پیش رو برداشت. او در دور دوم کاراته کای لیبی را ۵ بر صفر از پیش رو برداشت. نماینده ایران در دور سوم کاراته کای بوسنی را ۵ بر ۲ شکست داد. 

خدابخشی در دور چهارم و در حساس ترین مبارزه خود محمد الجعفری اردن یکی از بهترین های این وزن جهان را ۴ – ۴ از پیش رو برداشت تا راهی دیدار نیمه نهایی شود. نماینده کاراته ایران در دیدار نیمه نهایی ۶ بر ۵ از سد شیمیدا ژاپن گذشت تا فینالیست شود. 

مهدی خدابخشی روز شنبه ۶ آبان ماه برای کسب مدال طلا به روی تاتامی رود. 

در وزن ۸۴+ کیلوگرم، سجاد گنج زاده ابتدا نماینده مقدونیه را ۲ بر یک شکست داد. او در مبارزه دوم کاراته کای چین تایپه را ۵ بر صفر شکست داد. قهرمان المپیک ۲۰۲۰ توکیو در مبارزه سوم و حساس خود موفق شد ۳ – ۳ از سد طارق حمدی عربستانی عبور کند. گنج زاده در بازیهای المپیک نیز در فینال برابر این کاراته کای عربستانی به برتری رسیده بود. 

نماینده کاراته ایران در مبارزه چهارم ۵ بر ۳ از سد نماینده اسپانیا عبور کرد. گنج‌زاده در دیدار نیمه نهایی با نتیجه ۸ بر ۳ برابر مهدی فیلالی از فرانسه شکست خورد و به دیدار رده بندی وزن مسابقات قهرمانی جهان راه یافت. 

️ گنج زاده روز شنبه ۶ آبان ماه برای کسب مدال برنز به روی تاتامی می رود. 

دیگر نمایندگان کاراته ایران در روز نخست ، محمد صدرا شیدزی و مهسا افسانه در کاتای انفرادی، مبینا حیدری و لیلا برجعلی در کومیته انفرادی بودند که با شکست برابر حریفان خود از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول