اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

کرملین: اقتصاد روسیه دیگر ترسی از تحریم ندارد

سخنگوی کاخ کرملین امروز سه‌شنبه گفت اقتصاد روسیه با تحریم‌های غرب سازگار شده و ترسی از اعمال تحریم ‌های بیشتر ندارد.

کرملین: اقتصاد روسیه دیگر ترسی از تحریم ندارد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، کاخ کرملین امروز سه‌شنبه اعلام کرد اقتصاد روسیه به خوبی با تحریم‌های غرب سازگار شده و رسی بابت وضع تحریم‌های بیشتر وجود ندارد.

یک روز بعد از حمله روسیه به اوکراین در روز ۲۲ فوریه ۲۰۲۲ اتحادیه اروپا تحریم های گسترده‌ای را علیه بخش‌های مختلف اقتصاد روسیه اعلام کرد. بروکسل تا کنون ۱۱ بسته تحریمی علیه مسکو اعمال کرده است و هفته گذشته اعلام کرد برای بستن مفرهای تحریمی تلاش خواهد کرد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران گفت: «روسیه از مدت‌ها پیش، و از چند دهه قبل زیر نظام تحریم‌ها زندگی کرده است و ما کاملاً با آن سازگار شده‌ایم بنابراین این افق‌های زمانی ۵ تا ۱۰ ساله باعث ارعاب ما نمی‌شود.»

روسیه گفته که تحریم‌ها به رشد اقتصاد داخلی و تقویت تولیدات صنعتی این کشور کمک کرده است. برخی از ناظران بین‌المللی گفته‌اند که روسیه موفق شده تحریم‌ها را دور بزند و قادر به مهار این کشور در جنگ علیه اوکراین نبوده است.

یک موسسه مشورتی مستقر در نروز به نام کوریسک بر اساس تحلیل‌های انجام‌شده از داده‌های گمرک ۱۲ کشور اتحادیه اروپا به علاوه نروژ، انگلیس، آمریکا و ژاپن به این نتیجه رسیده که رقم فرار تحریمی روسیه نزدیک به ۸ میلیارد یورو در سال ۲۰۲۲ بوده است.

کشورهای غربی و کی‌یف ادعا می‌کنند روسیه یک جنگ بدون دلیل و بدون تحریک را علیه اوکراین آغاز کرده است. روسیه در مقابل کشورهای غربی را به تلاش برای استفاده از اوکراین جهت تضعیف امنیت روسیه متهم می‌کند.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول