اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  اخبار

دختری که سر خود را تقدیم وطن کرد+ عکس

زینب دختر 18 ساله‌ای بود که در عملیاتی استشهادی ۲ اشغالگر صهیونیست را روانه جهنم کرد و خود شهید شد.

دختری که سر خود را تقدیم وطن کرد+ عکس

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران توانا، درست روز چهارشنبه اول مهرماه ۱۳۸۳«۲۲ سپتامبر ۲۰۰۴»،‌ در اثر انفجار مهیبی در محله پرتردد«تل‌الفرنسیه» (تپه فرانسوی) واقع در شهر قدس، ۳۵ کشته و زخمی برجای گذاشت.

همه در شوک عظیمی فرو رفته بودند که چه کسی امنیت صهیونیست‌ها را به چالش کشیده است که یگان‌های «شهدای الاقصی»، شاخه نظامی جنبش فتح مسئولیت این انفجار را به عهده گرفت. 

مجری عملیات اهل اردوگاه عسکر بود،‌ قصد داشت داخل یکی از اتوبوس‌های حامل صهیونیست‌ها شود ولی توسط پلیس شناسایی می‌شود و سریع خود را به صهیونیست‌ها در پایانه اتوبوس‌های«تل الفرنسیه» رساند. اشغالگران از این مسیر به سمت شهرک‌های صهیون نشین می‌رفتند. 

وی بلافاصله در میان صهیونیست‌ها رفت و عملیات استشهادی خود را انجام داد و علاوه بر گرفتن تلفات از اشغالگران سرزمینش، کارآمدی موانع و تدابیر متعدد امنیتی حاکم بر سرزمین فلسطین اشغالی را برهم زد.

عامل این عملیات شهادت‌طلبانه، یک دختر ۱۸ ساله به نام «زینب علی عیسی ابوسالم» بود که از جنایات رژیم صهیونیستی علیه هم‌وطنانش به ستوه آمده بود.


خانه پدری زینب بعد از عملیات

در عکس‌هایی که از شهید زینب منتشر شد، سرش یک طرف و اعضای بدنش هر کدام به طرفی بر روی خاک اشغال شده فلسطین افتاده بود. او خود را فدای آرمانش کرد و حتی بعد از اینکه سر از تنش جدا شد حجاب از سرش نیفتاد؛‌ گویی او از قبل با خود حرف‌هایی را رد و بدل کرده بود که نامش در تاریخ جهاد امت اسلامی به عنوان یک زن شهادت طلب فلسطینی ثبت شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول