اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

دیدار مدیر سازمان «یوساید» آمریکا با «میرضیایف»

مدیر سازمان «یوساید» آمریکا در سفر به «تاشکند» با رئیس جمهور ازبکستان دیدار و در مورد مسائل مهم دوجانبه گفت‌وگو کرد.

دیدار مدیر سازمان «یوساید» آمریکا با «میرضیایف»

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در تاشکند، «شوکت میرضیایف» رئیس جمهور ازبکستان با «سامانتا پاور» مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) دیدار کرد.

مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا به منظور نشست وزرای کشورهای آسیای مرکزی و آمریکا در مسایل توسعه وارد شهر «تاشکند» شده است.

در این دیدار، گسترش بیش از پیش همکاری‌های متقابلا سودمند مورد بررسی قرار گرفت.

در این دیدار همچنین درباره اجرای عملی توافقات به دست آمده در چارچوب نشست سران کشورها در قالب «С5+1»  در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل متحد در «نیویورک» در ماه سپتامبر سال جاری میلادی تبادل نظر شد.

سفر مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا به ازبکستان در حالی است که اخیرا همکاری تاشکند با سازمان «یوساید» در زمینه مختلف از جمله بهداشت، آموزش، انرژی «سبز»، تجارت، کشاورزی و سایر ابعاد افزایش یافته است.

مدیر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) در چارچوب سفر خود به تاشکند در مورد اختصاص 14 میلیون و 400 هزار دلار کمک بلاعوض به ازبکستان برای تحکیم همکاری در زمینه های بهداشت جهانی، مدیریت و رشد اقتصادی خبر داد.   

از جمله معادل 3 میلیون و 500 هزار دلار برای حمایت از بخش‌های اقتصادی- به ویژه گردشگری، فناوری‌های اطلاع‌رسانی و اقتصاد «سبز» اختصاص خواهد یافت. این برنامه باید به ایجاد اشتغال، جذب سرمایه و افتتاح بازارهای صادراتی برای صنایع کوچک و متوسط کمک کند.

این آژانس همچنین 3 میلیون و 500 هزار دلار دیگر را برای برنامه حمایت از مقامات محلی اختصاص خواهد داد.

طبق برنامه در چارچوب آن نهادهای دولتی، بخش خصوصی و جامعه مدنی برای افزایش کارایی شهرداری و استانداری‌ها مشارکت خواهند کرد.

علاوه بر این، 4 میلیون دلار برای تکامل سیستم‌های مبارزه با همه گیری‌ها بر اساس تجربه «کووید-19» اختصاص خواهد یافت. این شامل به‌روزرسانی آزمایشگاه‌ها، افزایش آمادگی ضد اپیدمی و تامین فعالیت روزمره مردم است.

«یوساید» همچنین برای اجرای برنامه مبارزه با سل «ازبکستان بدون سل» معادل 3 میلیون و 200 هزار دلار اختصاص می‌دهد.

در ماه اکتبر سال 2020 میلادی در ازبکستان دفتر آژانس توسعه بین‌المللی آمریکا (USAID) برای حمایت از برنامه اصلاحات اقتصادی، سیاسی و اجتماعی در این کشور افتتاح شد. پیش از این دفتر این آژانس بخشی از مأموریت USAID در آسیای مرکزی بود.

پایان پیام/ ت 6

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول