استانها  /  سیستان و بلوچستان

اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درجمع ۲ درصد پژوهشگران برتر جهان

با افزوده شدن 2 عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان به جمع ۲ درصد پژوهشگران برتر جهان، تعداد پژوهشگران دانشگاه در لیست 2 درصد برتر جهان به 7 نفر رسید.

اساتید دانشگاه علوم پزشکی زاهدان درجمع ۲ درصد پژوهشگران برتر جهان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، حبیب غزنوی اظهار کرد: براساس داده‌های منتشره توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد در سال 2022، دکتر سامان سرگزی و دکتر محسن خسروی از اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در فهرست پژوهشگران پر استناد دو درصد برتر جهان، قرار گرفتند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: بر اساس داده های منتشره توسط تیم تحقیقاتی دانشگاه استنفورد و با بررسی و ارزیابی داده‌های پایگاه اسکوپوس، فهرست دانشمندان پراستناد در تمام رشته‌ها و نیز دانشمندان دو درصد برتر حوزه‌های علمی، شناسایی و معرفی شد.

وی گفت: در این ارزیابی که براساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس در سال 2022 صورت گرفته است، آقای دکتر سامان سرگزی از گروه بیوشیمی و آقای دکتر محسن خسروی از گروه روانپزشکی در لیست دو درصد دانشمندان برتر جهان قرار گرفتند.

دکتر نورمحمد بخشانی معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز گفت: در این پژوهش که براساس داده‌های پایگاه استنادی اسکوپوس انجام گرفته، دانشمندان در پنج حوزه موضوعی اصلی، ۲۲ حوزه موضوعی فرعی و ۱۷۴ رشته براساس شاخص‌های استنادی استاندارد طبقه‌بندی شده‌اند.

وی افزود: این دانشمندان براساس شاخص‌های استنادها، h-index، استناد به مقالات، شاخص ترکیبی و شاخص استنادی مرکب ارزیابی و انتخاب شده اند

دکتر بخشانی همچنین یادآور شد: بسیار مفتخریم که اعلام کنیم در حال حاضر 7 عضو هیات علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان، در فهرست پژوهشگران دو درصد برتر جهان قرار دارند.

وی ادامه داد: آقایان دکتر حبیب غزنوی، دکتر علیرضا انصاری مقدم، دکتر محمد خمرنیا، دکتر حسین انصاری، دکتر داوود بالرک، دکتر سامان سرگزی و دکتر محسن خسروی از اعضای هیات علمی شاغل در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان هستند که در جمع پر استناد دو درصد برتر جهان(Scopus-Stanford) قرار دارند.

پایان پیام/31399