به گزارش باشگاه خبرنگاران توانا، شش سال پیش فروشگاه رفاه در حالی خصوصی شد که از همان ابتدا کارشناسان امر از اشکالات ساختاری این خصوصی سازی گلایه کرده و گفتند واگذاری این نهاد خرده فروشی به چند بانک و نهاد شهرداری و ۲ بیمه اساسا غلط است و ممکن است عوارض پرخطری برای این مجموعه به همراه داشته باشد و اکنون بعد از شش سال مشکلات جدی در این فروشگاه بروزکرده است.
مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه در حال تحقیق و تفحص از واگذاری فروشگاه رفاه است.
در همین زمینه رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و عضو هیئت تحقیق و تفحص از واگذاری فروشگاه رفاه در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا گفت: ما تقاضای بررسی موضوع ورشکستگی فروشگاه رفاه را در هیئت تحقیق و تفحص مجلس داشتیم ولی برخی از سهامداران عمده این فروشگاه مانند بانک ملی هنوز پاسخگوی وضع پیش آمده نبودهاند.
وی اظهار داشت: ریشه این مشکل به سالهای قبل و به نحوه نادرست واگذاریها و انتقال به بخش خصوصی برمیگردد.
نماینده لاهیجان گفت: بنده ۲ بار برای تعیین تکلیف این مجموعه در صحن مجلس تذکر دادم که هیأت رئیسه باید آن را به سازمان مربوطه منتقل کند و سوال این است که مجتمعی که فعال است و با خوراک و تغذیه مردم سر و کار دارد چرا باید به تعطیلی بیانجامد؟
فرخی بیان کرد: متاسفانه در این وضعیت اقتصادی، تعداد زیادی از نیروها را که حتی در آنها کارگرانی هستند که ٢٠ سال سابقه کار دارند را بدون حساب و کتاب از مجموعه بیرون می کنند و هیچ کس نیز پاسخگو نیست.
وی افزود: بایداز طرف وزارت اقتصاد و دارایی و سازمانهای نظارتی قوه قضاییه شفاف سازی لازم در این خصوص انجام شود.
عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس تصریح کرد: موضوع ورشکستگی فروشگاه رفاه فقط از طرف خودشان اعلام شده که قطعا ورشکستگی نیست و از منبع موثقی نیز اعلام نشده است.
فروشگاه های زنجیره ای رفاه در سطح کشور طی یک سال و چند ماه اخیر به علت سوء مدیریت و عدم همکاری شرکت های توزیع و پخش ، با مشکلات اخراج نیروها ، کمبود اجناس ، مایجتاج مردم و همچنین نارضایتی هایی در بین مراجعه کنندگان به این فروشگاه ها مواجه شده اند.
پایان پیام/