اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

توانا  /  سیاسی

یک نماینده مجلس: قوه قضاییه باید در مورد ورشکستگی فروشگاه رفاه شفاف سازی کند

عضو هیئت تحقیق و تفحص مجلس از واگذاری فروشگاه رفاه با بیان اینکه قوه قضاییه باید در مورد ورشکستگی این فروشگاه شفاف سازی کند، گفت:موضوع ورشکستگی فروشگاه رفاه فقط از طرف خودشان اعلام شده که قطعا این ورشکستگی نیست و از منبع موثقی نیز اعلام نشده است.

یک نماینده مجلس: قوه قضاییه باید در مورد ورشکستگی فروشگاه رفاه شفاف سازی کند

  به گزارش باشگاه خبرنگاران توانا، شش سال پیش فروشگاه رفاه در حالی خصوصی شد که از همان ابتدا کارشناسان امر از اشکالات ساختاری این خصوصی سازی گلایه کرده و گفتند واگذاری این نهاد خرده فروشی به چند بانک و نهاد شهرداری و ۲ بیمه اساسا غلط است و ممکن است عوارض پرخطری برای این مجموعه به همراه داشته باشد و اکنون بعد از شش سال مشکلات جدی در این فروشگاه بروزکرده است.

مجلس شورای اسلامی هم در این زمینه در حال تحقیق و تفحص از واگذاری فروشگاه رفاه است.

در همین زمینه رسول فرخی میکال نماینده لاهیجان و عضو هیئت تحقیق و تفحص از واگذاری فروشگاه رفاه در گفت و‌گو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران توانا گفت‌: ما تقاضای بررسی موضوع ورشکستگی فروشگاه رفاه را در هیئت تحقیق و تفحص مجلس داشتیم ولی برخی از سهامداران عمده این فروشگاه مانند بانک ملی هنوز پاسخگوی وضع پیش آمده نبوده‌اند.

وی اظهار داشت: ریشه این مشکل به سال‌های قبل و به نحوه نادرست واگذاری‌ها و انتقال به بخش خصوصی بر‌می‌گردد.

نماینده لاهیجان گفت: بنده ۲ بار برای تعیین تکلیف این مجموعه در صحن مجلس تذکر دادم که هیأت رئیسه باید آن را به سازمان مربوطه منتقل کند و سوال این است که مجتمعی که فعال است و با خوراک و تغذیه مردم سر و کار دارد چرا باید به تعطیلی بیانجامد؟

فرخی بیان کرد: متاسفانه در این وضعیت اقتصادی‌، تعداد زیادی از نیروها را که حتی در آن‌‌ها کارگرانی هستند که ٢٠ سال سابقه کار دارند را بدون حساب و کتاب از مجموعه بیرون می کنند و هیچ کس نیز پاسخگو نیست.

وی افزود: بایداز طرف وزارت اقتصاد و دارایی و سازمان‌های نظارتی قوه قضاییه شفاف سازی لازم در این خصوص انجام شود.

عضو  هیئت تحقیق و تفحص مجلس تصریح کرد: موضوع ورشکستگی فروشگاه رفاه فقط از طرف خودشان اعلام شده که قطعا ورشکستگی نیست و از منبع موثقی نیز اعلام نشده است.

فروشگاه های زنجیره ای رفاه در سطح کشور طی یک سال و چند ماه اخیر به علت سوء مدیریت و عدم همکاری شرکت های توزیع و پخش ، با مشکلات اخراج نیروها ، کمبود اجناس ، مایجتاج مردم و همچنین نارضایتی هایی در بین مراجعه کنندگان به این فروشگاه ها مواجه شده اند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول