اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  البرز

سهم ۱۰ درصدی البرز در صادرات پوشاک تثبیت شد

مدیر کل صمت استان البرز با بیان اینکه از وارد کننده پوشاک به صادر کننده پوشاک تبدیل شدیم، گفت: سهم ۱۰ درصدی استان البرز در صادرکنندگان ممتاز و ملی کشور تثبیت شد.

سهم ۱۰ درصدی البرز در صادرات پوشاک تثبیت شد

به گزارش خبرگزاری فارس از کرج، محمد انصاری مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز، در حاشیه مراسم روز ملی صادرات، گفت: در مقایسه با سهم ۵ درصدی سال گذشته استان البرز، این امر نشان دهنده رشد تعداد واحدهای صادراتی و رونق صنعت در استان البرز است.

وی ادامه داد: در مراسم روز ملی صادرات امسال دو شرکت‌ خصوصی در حوزه تولیدات دارویی و گروه مپنا در بخش خدمات فنی و مهندسی حائز جایگاه صادرکننده ممتاز کشوری شده‌اند و چند شرکت دیگر نیز در حوزه تولیدات فناورانه و نساجی ستاره روشَن آسیا در حوزه پوشاک به عنوان واحدهای نمونه ملی صادراتی مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان البرز تصریح کرد: واحدهای فوق به عنوان یک نمونه آماری از صادرات استان به لحاظ نوع تولیدات می‌باشد که عموماً در حوزه دارو و تولیدات فناورانه فعال هستند و طبعاً ارزش کالاهای صادراتی آنها در مسیر توسعه صنعتی کشور از اهمیت بالایی برخوردار است.

انصاری تاکید کرد: اما مورد ویژه در واحدهای صادر کننده نمونه ملی که امسال از استان البرز مورد تجلیل قرار گرفت، در حوزه پوشاک فعال است و این نکته نباید فراموش شود که کشور ما تا یکی دو سال گذشته به عنوان وارد کننده این کالا و استان ما به عنوان یکی مهمترین باراندازهای پوشاک قاچاق مورد توجه بودند، ولی امروز با تلاش صورت گرفته از سوی صنعتگران موفق و ارزشمند این استان و ایجاد بازارهای جدید صادراتی ما موفق شدیم از وارد کننده پوشاک به صادر کننده پوشاک تبدیل شویم و این جای تبریک و دست مریزاد دارد.

وی در پایان گفت: باید این روند را حفظ و برای ارتقای موقعیت کنونی تلاش کنیم، در همین راستا احیای جلسات توسعه صادرات غیر نفتی استان در دستور کار قرار گرفته و جلسات مستمر کمیته پایش تجارت خارجی مجدداً در حال برگزاری است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول