اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری جهان

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در «ایکس» هم از رسمیت افتاد

ایلان ماسک در اقدامی غیرمنتظره تیک آبی حساب کاربری یکی از سخنگویان رژیم صهیونیستی را حذف کرد.

سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی  در «ایکس» هم از رسمیت افتاد

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، خبرها حاکی از این است که تیک آبی در پلتفرم ایکس برای حساب کاربری یکی از سخنگویان ارتش رژیم صهیونیستی حذف شده است.

«افیخای ادرعی» سخنگوی عربی ارتش این رژیم است که در شبکه اجتماعی ایکس به انتشار مطالب خلاف واقع در مورد جنبش مقاومت حماس و فلسطین می‌پردازد.

حساب ادرعی که توسط سایر حساب‌های کاربری اسرائیل دنبال شده است و تیک آبی آن امروز حذف شد

ادرعی اولین کسی بود که یک صوت جعلی را در حساب خود در ایکس منتشر کرد و ادعا کرد مکالمه دو عضو حماس است. این ادعا در همان زمان با واکنش کاربران مواجه شد و آن‌ها در کامنت‌ها نوشتند «لهجه افراد در این صوت با لهجه فلسطینی‌ها متفاوت است!».

             پست ادرعی در ایکس با تیک آبی که برای اولین بار صوت حماس را منتشر کرد            

کمی بعد، گروه تحقیقاتی «ارشات» که در انگلیس فعالیت دارد، صوت مورد ادعا را از  نظر علمی مورد بررسی قرار داد و به این نتیجه رسید که «این صوت متشکل از دو صدای مختلف است که جداگانه ضبط شده و بعد کنار هم قرار داده شده است» و در نتیجه نمی‌تواند متعلق به مکالمه بین دو نفر باشد.

این گروه تحقیقاتی که در زمینه تحقیقات صوتی فعالیت می‌کند، همچنین در یک تحلیل بر مبنای «اثر دوپلر» گفت که موشک مذکور از شمال شرق، شرق یا جنوب شرق به سمت بیمارستان آمده و با ادعای ارتش اسرائیل درباره شلیک آن از سمت غرب متناقض است. گروه تحقیقاتی «فورنسیک آرکیتچکر» نیز با تحلیل تصاویر مربوط به گودال ایجاد شده پس از اصابت بمب گفته بود «پرتابه مورد نظر از سمت شمال شرق شلیک شده که تحت کنترل رژیم صهیونیستی است.»

واحد تحقیقات شبکه خبری الجزیره نیز با تهیه یک مستند تحقیقاتی ادعای رژیم صهیونیستی درباره اینکه جنایت حمله به بیمارستان المعمدانی به دلیل شلیک اشتباه موشک از جهاد اسلامی رخ داده را رد کرد.

گفتنی است حساب کاربری ادرعی در زمان توییتر سابق، تیک آبی گرفته بود؛ یعنی زمانی که این نشان تنها به حساب‌هایی تعلق می‌گرفت که انتساب آن به فرد حقیقی، تأیید شده باشد. این صفحه توسط حساب‌های دیگر اسرائیل در ایکس نیز دنبال شده است. 

این حساب همچنین توسط رسانه‌هایی مانند یورونیوز به‌عنوان تنها حساب رسمی عربی‌زبان ارتش رژیم صهیونیستی عنوان شده است و اظهارات آن انعکاس یافته است. 

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول