اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

کمیته حقوق بشر مجلس از آمریکا و رژیم صهیونیستی شکایت می‌کند

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس از پیگیری پرونده مقامات آمریکایی و صهیونیستی به خاطر جنایاتشان در غزه از طریق دیوان لاهه و ارائه مستندات این جنایات خبر داد.

کمیته حقوق بشر مجلس از آمریکا و رژیم صهیونیستی شکایت می‌کند

زهره الهیان رئیس کمیته حقوق بشر مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس گفت: پیگیری‌ها برای شکایت از مقامات آمریکایی و صهیونیستی به خاطر جنایاتشان در غزه به قوه قضاییه در حال پیگیری است.

وی افزود: کمیته حقوق بشر مشورت‌هایی را با اساتید و صاحب‌نظران و کارشناسان در حوزه مسائل حقوق بین‌الملل درباره جنایات غزه برقرار کرده و موضوع جنایات صورت گرفته در غزه توسط آمریکا و رژیم صهیونیستی از ابعاد حقوقی وقضایی قابل پیگیری است.

رئیس کمیته حقوق بشر مجلس اظهار داشت: همچنین به  وزارت امور خارجه پیشنهاد شد پیگیری‌ها برای تاسیس صندوق به منظور تامین منابع مالی و پیگیری‌های حقوقی مسئله غزه از طریق دیوان لاهه در سازمان کنفرانس اسلامی صورت گیرد.

الهیان خاطرنشان کرد: جنایات امروز غزه با حمایت‌های مستقیم آمریکا در حال انجام است و این مسئله باید از نظر حقوقی و از طریق نهادهای بین المللی همچون دیوان بین المللی دادگستری و دیوان بین المللی لاهه و سایر نهادهای حقوقی بین المللی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: جنایات صورت گرفته در غزه که همچنان نیز ادامه دارد، یک نسل کشی است و به جرأت می‌توان گفت که نظیر این جنایات در تاریخ کمتر دیده شده است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پایان از پیگیری پرونده  مقامات آمریکایی و صهیونیستی به خاطر جنایاتشان در غزه از طریق دیوان لاهه و ارائه مستندات این جنایات خبر داد و خواستار دستور فوری دادستان دیوان بین المللی کیفری برای توقف نسل کشی و جنایت جنگی در غزه شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول