اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

تعریض و بهسازی محورقیدار-ابهر در دستور کار است

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه تعریض محور قیدار- ابهر در خارج از محور موجود و به صورت باند دوم در حال اجرا است، گفت: در این راستا اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به دنبال تامین اعتبارات لازم برای تعریض و بهسازی محورقیدار-ابهراست.

تعریض و بهسازی محورقیدار-ابهر در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سید احمد خلیلی، سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران به وضعیت پروژه محور قیدار-ابهر اشاره و اظهار کرد: با توجه به تردد بالای وسیله نقلیه از محور مذکور و نیازی که در این منطقه وجود دارد، اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان به دنبال تامین اعتبارات لازم برای تعریض و بهسازی محور دیدار-ابهر است.

سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه هم‌زمان با اخذ مجوز و ردیف بودجه برای محور قیدار-ابهر،۲۴ کیلومتر از محور «حدفاصل قیدار تا روستای دو تپه» از ابتدای سال ۱۴۰۰ پیمان‌سپاری شده است، تصریح کرد: در این راستا هشت کیلومتر از مسیر با اجرای عملیات خاک‌برداری و ابنیه در مرحله اجرای لایه‌های روسازی و آسفالت است که به دلیل عدم تخصیص اعتبار با وقفه مواجه شده است.
وی تأکید کرد: تعریض محور قیدار- ابهر در خارج از محور موجود و به صورت باند دوم در حال اجرا است و تداخلی با ترافیک عبوری محور مذکور ندارد.
خلیلی با اشاره به افزایش تصادفات در محور ابهر- قیدار و دغدغه‌مندی و مردم و مسؤولان در این مورد گفت: مشکلات این محور طی هفته گذشته در جلسه کمیسیون ایمنی استان با حضور نمایندگان مردم ابهر، خرمدره، سلطانیه و خدابنده در مجلس شورای اسلامی، مسؤولین منطقه و پلیس‌راه شهرستان خدابنده و ابهر در دفتر معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری زنجان برگزار شد.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه در این جلسه نمایندگان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان و پلیس راه گزارشی از آمار تصادفات در محور قیدار- ابهر  ارائه دادند، تصریح کرد:همچنین هزینه‌های عملیات اجرایی و وضعیت مالی طرح بهسازی این محور هم مورد تاکید قرار گرفت. 
وی ادامه داد: در این جلسه مقرر شد برنامه‌های کوتاه‌مدت همچون کنترل تصادفات مسیر ضمن توجه رانندگان و استفاده‌کنندگان  محلی از این محور در خصوص رعایت سرعت مجاز و مطمئنه و اجتناب از سبقت‌های غیر مجاز مد نظر قرار گیرد.
خلیلی افزود: همچنین اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان از طریق رسانه‌های جمعی به صورت امانی نسبت به افزایش ایمنی نقاط حادثه خیز مسیر از طریق نصب علائم و آشکارسازی و همچنین تعریض بخش‌هایی از مسیر از جمله گردنه آقاج اقدام کند.
سرپرست معاونت مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان تصریح کرد: در این جلسه مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی استان ضمن تاکید به پیمانکار پروژه برای افزایش ایمنی در محدوده کارگاه و مساعدت نمایندگان مردم ابهر، خرمدره، سلطانیه و خدابنده در مجلس شورای اسلامی و مسؤولین استان نسبت به پیگیری تخصیص اعتبار مورد نیاز و تسریع در تعریض و بهسازی، اقدامات لازم مد نظر قرار گیرد.
پایان پیام/73004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول