اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  سلامت

صلیب سرخ:‌ هلال احمر فلسطین با تهدید قریب الوقوع مواجه است

نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه اعلام کرد: هلال احمر فلسطین با یک تهدید قریب الوقوع مواجه است.

صلیب سرخ:‌ هلال احمر فلسطین با تهدید قریب الوقوع مواجه است

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری فارس، این روزها فلسطین صحنه وحشی گری و نسل کشی رژیم صهیونیستی است.نوزادان، کودکان جوانان و سالمندان، جملگی در تیررس حملات ددمنشانه اسرائیل قرار دارند.

این شرایط جنگی در حالی ادامه دارد که برخلاف قوانین بین‌المللی مراکز درمانی و بیمارستانها باید محل امن و پناهگاهی برای بیماران و پناهجویان به این مراکز باشد.در چنین وضعیتی اسرائیل غاصب با حمله به بیمارستانهای غزه دهها کودک و بزرگسالان را قتل عام کرده است و تمامی قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشته است.

پیشتر هلال احمر فلسطین با اشتراک پستی در اکس (توییترسابق) اعلام کرد که با یک تهدید قریب الوقوع مواجه است. این پست پس از درخواست ارتش اسرائیل از این جمعیت برای تخلیه بیمارستان القدس صادر شد.

به دنبال اعلام این خبر، نمایندگی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ در غزه اعلام کرد: «هلال احمر فلسطین با یک تهدید قریب الوقوع مواجه است. ارتش اسرائیل خواستار تخلیه بیمارستان القدس است که پناهگاهی برای بیش از ۴۰۰ بیمار و حدود ۱۲۰۰۰ غیرنظامی آواره است. ما از جامعه جهانی می‌خواهیم که فورا وارد عمل شود و از فاجعه دیگری مانند بیمارستان الاهلی جلوگیری کند. این مایه نگرانی جدی کمیته بین‌المللی صلیب سرخ است و ما در حال گفت‌وگو با مقامات اسرائیلی هستیم. بیمارستان‌ها باید پناهگاه‌هایی باشند که در آن بیماران و مجروحان بتوانند در امنیت درمان شوند».

در همین حال، فابریتزیو کاربونی مدیر منطقه خاورمیانه و نزدیک کمیته بین‌المللی صلیب سرخ گفت:من به درخواست شرکای کاریمان در هلال احمر فلسطین می‌پیوندم که بر اساس قوانین جنگ (حقوق بین المللی بشردوستانه) خیلی واضح است که بیمارستان‌ها، بیماران و جمعیت غیرنظامی همگی محافظت می‌شوند و این برای همه طرف‌های درگیری‌ها لازم الاجراست».

کریستین کاردون، رئیس بخش امور حمایتی صلیب سرخ جهانی هم گفت: درخواست هلال احمر فلسطین واقعی و فوری است: بیماران، غیرنظامیانی که به سرپناه می‌روند، کارکنان و خود بیمارستان‌ها همگی تحت قوانین جنگ (حقوق بین‌المللی بشردوستانه) محافظت می‌شوند. بسیاری از آوارگان و بیماران قادر به حرکت نیستند و به شدت آسیب پذیرند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول