اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خراسان رضوی

توزیع ۲۴ میلیون لیتر آب شرب در شش ماهه اول امسال به 35 روستای بردسکن

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بردسکن گفت: قریب به ۲۰۰۰ سرویس به حجم تقریبی ۲۴ میلیون لیتر آب شرب توسط تانکر سیار در طول ۶ ماهه اول سال جاری به روستاهای محروم، دارای چالش و کمبود آب توزیع شد.

توزیع ۲۴ میلیون لیتر آب شرب در شش ماهه اول امسال به 35 روستای بردسکن

به گزارش خبرگزاری فارس از بردسکن، حسین مهدوی اولیایی اظهار کرد: در پی محدودیت منابع آبی و گرمای تابستان و ضرورت تامین آب شرب روستاییان و به منظور رفع مشکل کمبود آب و بهره‌مندی از آب شرب، آبرسانی با تانکر خودرو سیار به بالغ بر ۳۴ روستای تحت پوشش و غیر تحت پوشش با استفاده از تانکر و همچنین تانکر اجاره‌ای (بخش خصوصی) انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه اب و فاضلاب شهرهای بردسکن ، انابد و شهرآباد ۷۵ روستا و آبادی را تحت پوشش خود دارد، افزود: این اداره دارای ۵۲ منبع آبی با شبکه توزیع ۵۷۰ کیلومتر، ۴۰۰کیلومتر خطوط انتقال و بیش از ۲۰۰۰۰متر مکعب مخزن ذخیره آب است.

مدیر امور آب و فاضلاب شهرستان بردسکن گفت: این امور بالغ بر۳۶۵۰۰ اشتراک دارد که تامین آب شرب سالم برای مردم شهرستان ا از برنامه های  این امور است . اولیایی با اشاره به اینکه صرفه جویی در مصرف آب یک وظیفه شرعی می باشد اظهار کرد: فرسودگی شدید بالغ بر ۶۰ درصد تاسیسات قدیمی مشکلات بهره برداری را با مشکل مواجه می کند.

وی افزود: با توجه به اینکه بعضی از روستاهای شهرستان از طریق مجتمع آبرسانی تامین آب می‌شود و نظر به بروز نقص فنی در الکتروپمپ و یا تابلو برق، امور آب و فاضلاب شهرستان بنا به وظیفه ذاتی و تامین آب شرب روستاییان ، در بازه زمانی تعویض الکتروپمپ و حل مشکل تاسیسات، آبرسانی به روستاها را توسط تانکر سیار انجام داده است. 

اولیایی  گفت: فرسودگی شدید شبکه آب شرب برخی از روستاها منجر به قطع آب می‌گردد که در مواردی امور آب فاضلاب تا زمان رفع مشکل و اتفاق ، نیاز آبی مردم را با استفاده از تانکر سیار تامین می‌کند.

پایان پیام/۷۰۰۵۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول