اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  حقوقی و قضایی

شناسایی بیش از ۵ هزار ماشین شبکه قاچاق سوخت در هرمزگان

رئیس دادگستری استان هرمزگان از صدور دستور توقیف بیش از ۵ هزار خودروی قاچاق سوخت در این استان خبر داد.

شناسایی بیش از ۵ هزار ماشین شبکه قاچاق سوخت در هرمزگان

به گزارش خبرنگار قضائی خبرگزاری فارس، مجتبی قهرمانی، رئیس دادگستری استان هرمزگان ر آخرین صبح امروز یکم مهرماه ۱۴۰۲ تور رسانه‌ای مرکز رسانه قوه قضائیه در جمع خبرنگاران گفت: این تور نظارتی عدالت اجتماعی است. 

وی ادامه داد: در گذشته دسترسی به این اطلاعات آسانی نبود و عنوان می شد که این اطلاعات محرمانه خوانده می شد.  

قهرمانی با اشاره یک توئیت انتقادی در رابطه با این تور رسانه‌ای گفت: در این توئیت نوشته شده که جناب آقای دادگستری حتما به تور رسانه ای که برگزار کردید صف‌های کیلومتری سوخت، مدارس بدون معلم، ریختن فاضلاب به دریا، تصرفات گسترده هواپیمایی ماهان، ساخت ویلا در حریم دریا، جابجایی صوری اموال تملیک رجایی از انبار تملیکی را به جای دیگر و... را نیز نشان دهید. 

رئیس دادگستری استان هرمزگان در پاسخ به این توئیت بیان کرد: بشاگرد بزرگترین نخلستان دنیا هست و تا کنون سه مرتبه از این طرح بازدید کرده ام، همچنین کارگروهی تشکیل داده ایم تا اگر در خصوص اراضی اختصاص یافته به این طرح معارضی داشته باشد، این زمین را به او خواهیم داد. 

وی افزود: در خصوص مبارزه با قاچاق سوخت، مبارزه در میدان داشتیم و علاوه بر آن اقدامات پیشگیرانه نیز انجام شده است، به طور مثال یک کامیون طی یک روز ۱۷ بار بارگیری می‌کند، به عبارتی طی یک روز این سوخت را یک میلیون تومان هزینه سوخت را پرداخت کرده و ۱۰۰ میلیون تومان آن را فروخته، به عبارتی ۹۹ میلیون تومان طی یک روز از فروش سوخت درآمدزایی کرده است. همین امر یکی از دلایل ایجاد صف برای سوخت گیری می‌شود‌. 

قهرمانی گفت: از جایگاه‌دار سوخت ناامید هستیم و از کسانی که شریک جرم است توقع همکاری نداریم. در بازدیدهای سر زده که داشتیم، پس از چند دقیقه حضور ما صف ها خلوت می شد، از همین رو حضور خود را در جایگاه ها دائمی کرده و به بازدیدهای سرزده اکتفا نکرده ایم. 

وی گفت: ماشین هاسوخت گیری می‌کردند و پس از آن به یک مغازه تعویض روغنی می‌رفتند، این سوخت ها را آنجا تخلیه می‌کردند و به یک مرکز معاینه فنی منتقل می شد و از آنجا با نیسان منتقل می کردند.

 قهرمانی گفت: ۵ هزار و ۵۹۰ دستگاه ماشین قاچاق سوخت در استان هرمزگان شامل هزار و سه دستگاه تانکر، بیش از ۲هزار تریلر و تعدادی سواری و... شناسایی کرده ایم، هزار دستگاه از این ماشین ها را از فردا توقیف خواهیم کرد و جریمه های سنگین در انتظار این افراد خواهد بود. سرشبکه ها شناسایی شده اند و دستورات ویژه ای برای پولشویی و منابع مالی این پرونده صادر شده است.

قهرمانی ادامه داد: یک حساب به مبلغ یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان یک ماه است که توقیف کرده ایم اما کسی به دنبال این حساب نیامده است!

وی اظهار کرد: تاکنون بیش از دو هزار قاچاقچی و ۸ نفر از سرشبکه‌ها و مهره‌های اصلی و اعضای این باند دستگیر شده اند و پولشویی کلانی در این خصوص صورت گرفته و به دنبال شناسایی سایر افراد پشت پرده هستیم.
قهرمانی با تأکید بر اینکه در این پرونده میلیون‌ها لیتر سوخت قاچاق نیز کشف شده است، گفت: حجم تخلف در این پرونده به نحوی بوده که در هر ساعت ۱۸ خودرو و کامیون تنها از یک محل دپو اقدام به تخلیه و بارگیری سوخت می‌کردند و حجم سوخت قابل توجهی قاچاق می‌شده است.

رئیس دادگستری استان هرمزگان در رابطه با ویلاسازی ها خاطرنشان کرد: این موضوع پیگیری شد، ویلاسازی صورت نگرفته و محلی برای اسکان کارگران آن مجموعه بود که  امکان تخریب آنجا نیز وجود نداشت، زمانی که این فرد کارگر این مجموعه بود چرا نسبت به این موضوع انتقادی نداشت؟

وی در پاسخ به ورود فاضلاب به دریا گفت: برای جلوگیری از ورود فاضلاب به دریا نیز گفت: ورود فاضلاب از خور گورسوزان به دریا از کنار هتل هرمز یکی از مشکلات است که در این راستا پرونده‌ای برای پیمانکار قبلی که باید این آب را تصفیه می‌کرد، تشکیل و با آن‌ها برخورد کردیم.

رئیس کل دادگستری استان هرمزگان بیان کرد: سعی کردیم کیفیت فاضلاب را بهبود داده و آبی که به دریا می‌رود مطابق با استاندارد‌ها باشد لذا شرکت پیمانکار جدید ٣ هزار میلیارد تومان تاکنون هزینه کرده و قرار است یک سال دیگر این شیر آب از خور گورسوزان بسته و ورود آب به دریا صورت نگیرد.

احمدی منش، دادستان استان هرمزگان در بخش پایانی این نشست صمیمانه گفت: از ابتدای سال تا کنون ۱۰ هزار و ۳۰۰ نفر اتباع خارجی از استان طرد داشتیم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول