اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  قزوین

طرح تفصیلی شهر قزوین تصویب شد

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین گفت: بر اساس ماده ۵ از قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، طرح تفصیلی شهر قزوین تصویب شد.

طرح تفصیلی شهر قزوین تصویب شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، لیدا معروفی با اشاره به روند تصویب طرح تفصیلی شهر قزوین اظهار کرد: مفاد ماده ۵ از قانون تاسیس شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر استان بر عهده کمیسیون ماده ۵ طرح تفصیلی قرار داده شده است.

وی افزود: بر اساس تعاریف قانونی طرح تفصیلی عبارت است از طرحی که مطابق معیارها و ضوابط کلی طرح جامع شهری، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف، موقعیت و مساحت دقیق زمین برای هر یک از آنها، وضع دقیق و تفصیلی شبکه عبور، میزان و تراکم جمعیت، تراکم ساختمانی در واحدهای شهری، اولویت‌های مربوط به بهسازی و نوسازی و توسعه، حل مشکلات شهری و موقعیت کلیه عوامل مختلف شهری در آن تعیین می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری اداره کل راه و شهرسازی استان قزوین تصریح کرد: مطابق تکالیف قانونی فوق، طرح تفصیلی شهر قزوین در چهارچوب طرح جامع مصوب شهر قزوین تهیه و طی مصوبات کمیسیون ماده ۵ مورخ ۱۴۰۱/۹/۲۳ و ۱۴۰۰/۵/۶ و۱۴۰۱/۳/۱۰ و مفاد نامه شماره ۱۷۶۵۷۹/۳۲۰ مورخ ۱۴۰۰/۱۲/۱۷ مدیرکل دفتر نظارت بر طرح‌های توسعه و عمران وزارت راه و شهرسازی تصویب شد.

این مسوول گفت: طرح مذکور به کارفرمایی شهرداری‌ قزوین با شرکت مهندسین مشاور شهر و برنامه تهیه و سیر روال قانونی تصویب را طی و ابلاغ شده است.

معروفی در پایان عنوان کرد: در طرح مذکور مطابق با مفاد قانون ضمن تامین سطح و سطوح سرانه کاربری های عمومی مصوب شورایعالی شهرسازی و معماری ایران، کاربری و میزان تراکم ساختمانی، وضع دقیق شبکه عبور و مرور، ضوابط و مقرارت ساخت و ساز جهت اجرا تعیین شده است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول