اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  مجلس

شهر سرگرمی و خلاقیت برای کودکان و نوجوانان تاسیس می‌شود

نمایندگان مجلس شورای اسلامی وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در مراکز استان‌ها نسبت به ایجاد شهر کودک و نوجوان توسط بخش غیردولتی اقدام کند. همچنین افرادی که قبلا در حوزه های آموزشی و پرورشی با وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده اند از ضریب در نمرات آزمون‌های استخدامی این وزارت خانه بهره‌مند می‌شوند.

شهر سرگرمی و خلاقیت برای کودکان و نوجوانان تاسیس می‌شود

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، نمایندگان در جلسه علنی امروز(یک‌شنبه،۳۰مهر) مجلس شورای اسلامی،  بندالحاقی(1)،(2)،(3) و (4) ماده 89 لایحه برنامه هفتم توسعه را به تصویب رساندند و بر این اساس نمایندگان مجلس شورای اسلامی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را مکلف کردند توسط بخش غیردولتی شهر کودک و نوجوان (رشد– سرگرمی) (سرگرمی– خلاقیت) (سرگرمی– مهارت) تاسیس کند. همچنین نمایندگان وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند نسبت به ایجاد فضای ورزشی درون مدرسه‌ای در طول اجرای برنامه هفتم توسعه اقدام کند. در ضمن کلیه دستگاه‌های اجرائی و نهادهای عمومی مکلف می‌شوند تا پایان سال دوم برنامه نسبت به تخلیه ساختمان و فضاهای مذکور و تحویل آن به وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند.  نمایندگان نیز مصوب کردند افرادی که قبلا در حوزه های آموزشی و پرورشی با وزارت آموزش و پرورش همکاری کرده اند از ضریب در نمرات آزمون های استخدامی این وزارت خانه بهره مند می شوند.

بند الحاقی (1)- وزارت آموزش و پرورش از طریق کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مکلف است با همکاری وزارت راه و شهرسازی، استانداری ها، شهرداری ها و سایر دستگاه های اجرائی در قالب پرداخت تسهیلات و بهره برداری زمین با حفظ مالکیت در مراکز استانها نسبت به ایجاد شهر کودک و نوجوان (رشد– سرگرمی) (سرگرمی– خلاقیت) (سرگرمی– مهارت) توسط بخش غیردولتی اقدام نماید. کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مسؤول هدایت و نظارت شهرهای مزبور خواهد بود. آیین نامه اجرائی این بند حداکثر ظرف سه ماه پس از ابلاغ این قانون با پیشنهاد وزارت آموزش و پرورش تهیه و به تصویب هیأت وزیران می رسد. 

بند الحاقی (۲) -در آزمون های استخدامی موضوع ماده (۲۸) اساسنامه دانشگاه فرهنگیان، برای افرادی که در امور آموزشی و پرورشی با واحدهای دولتی و غیردولتی با تأیید وزارت آموزش و پرورش همکاری نموده اند، به ازای یک سال سابقه تمام وقت، ضریب یک و یک دهم (۱/۱) براس نمره مکتسبه آنها در آزمون، محاسبه و به ازای هرسال سابقه بیشتر حداکثر تا پنجسال سابقه، این ضریب به میزان یک دهم (۰/۱) افزایش می یابد.

بند الحاقی (۳)- وزارت آموزش و پرورش مکلف است نسبت به ایجاد فضای ورزشی  درون مدرسه ای و تخصیص نیروی انسانی، تجهیزات، امکانات و منابع مالی مورد نیاز فدراسیون ورزش دانش آموزی و هیأت ها و انجمن های ورزشی تابعه آن، دانشگاه فرهنگیان و تربیت دبیر شهید رجایی و جبران خدمات معلمان تربیت بدنی در ساعات غیرموظف باراه اندازی کانون های تربیتی- تندرستی و باشگاه های استعدادیابی ورزشی در سطح استان های کشور اقدام نماید.

بند الحاقی (4)-با توجه به نیاز مبرم وزارت آموزش و پرورش به فضاهای آموزشی، پرورشی و ورزشی برای استفاده دانش آموزان دوره های تحصیلی مختلف، کلیه دستگاههای اجرائی و نهادهای‌ عمومی به استثنای دانشگاه‌های فنی و حرفه‌ای که در سال‌های گذشته در فضاهای متعلق به آموزش و پرورش و زیر مجموعه آن مستقر شده اند، مکلفند تا پایان سال دوم برنامه نسبت به تخلیه ساختمان و فضاهای مذکور و تحویل آن به وزارت آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان اقدام کنند. در غیر این صورت با موافقت وزارت مذکور ملک با املاک دیگری در همان منطقه با ارزش معادل قیمت کارشناسی روز آن املاک می بایست به وزارت آموزش و پرورش واگذار گردد.

در صورت عدم اجرای این حکم سازمان برنامه و بودجه کشور در ابتدای‌ سال سوم برنامه موظف است به میزان ارزش روز املاک تصرف شده از سرجمع اعتبارات دستگاه یا نهاد متصرف کسر و جهت احداث و تکمیل فضاهای آموزشی و پرورشی مورد نیاز به اعتبارات وزارت آموزش و پرورش (سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور و دانشگاه فرهنگیان) اضافه نماید. هرگونه اصلاح یا تغییر بهره‌بردار در مورد املاک مشمول این حکم ممنوع است.


پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول