اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  رفاه و آسیب های اجتماعی

برنامه هفتم باید به کنترل آسیب های اجتماعی توجه کند

معاون وزیر کشور و رییس سازمان امور اجتماعی بر ضرورت تعیین چشم انداز برای کنترل آسیب های اجتماعی در برنامه توسعه هفتم تاکید کرد.

برنامه هفتم باید به کنترل آسیب های اجتماعی توجه کند

به گزارش گروه آسیب‌های اجتماعی خبرگزاری فارس، محمد عباسی معاون وزیر کشور و رییس سازمان اجتماعی روز یکشنبه ۳۰مهر ۱۴۰۲ در حاشیه یکصد وپنجاه و نهمین نشست شورای اجتماعی کشور گفت: در برنامه توسعه هفتم برای چشم‌انداز کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی هدف گذاری خواهد شد با این وجود هنوز رقمی در این زمینه اعلام نشده است.

وی افزود: تعدادی از آسیب‌های اجتماعی شامل طلاق، اعتیاد، سکونتگاه ها و نقاط بحرانی و مفاسد اخلاقی به عنوان آسیب هایی که فزاینده و موثر در باقی مسائل اجتماعی هستند، با اولویت از جانب رهبر معظم انقلاب سال ها قبل عنوان شد و به دولت وقت تاکید فرمودند که نسبت به کنترل آسیب های اجتماعی به خصوص این آسیب ها اقدام کنند.

وی در خصوص هدف گذاری برای کاهش سالانه آسیب های اجتماعی به خصوص طلاق اشاره کرد و اظهارداشت : درصد مشخصی نداریم اما در قانون برنامه هفتم که هنوز تصویب نشده، رقمی برای هدف گذاری در این زمینه ذکر شده است.

عباسی در خصوص موضوع جلسه شورای امور اجتماعی کشور در زمینه کنترل آسیب های اجتماعی در دانشگاه ها اظهارداشت: توجه به برخی گروه ها مانند نظام دانش آموزی، دانشجویی و کارگری به دلیل حجم، اثرگذاری و جمعیتشان اهمیت بیشتری دارند لذا ما برنامه دقیق‌تری را در شورای اجتماعی برای این گروه ها برنامه ریزی کرده ایم که هر جلسه ای متولیان آن حاضر می شوند و دغدغه ها و پیشنهادات را مطرح می کنند.

رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در جلسه امروز موضوع مربوط به حضور اجتماعی دانشجویان، مداخله در کاهش بخشی از مشکلاتی که در نظام دانشجویی ممکن است وجود داشته باشد، زمینه های فساد که در دانشگاه ها قلیل است اما باید مراقبت کرد که گسترش پیدا نکند و بخشی از مسائل روحی و روانی در هر نسلی به خصوص دانشجویان ممکن است به وجود بیاید، بحث شد.

وی خاطرنشان کرد: علاوه بر این در خصوص برخی اختلالات روانی که می تواند هم در نظام تحصیلی و هم در پیشرفت دانشجویان موثر باشد، برنامه های تجمیعی نهادها، وزارت خانه های مربوطه و دانشگاه ها و سمینارهایی که باید مباحث فکری و معرفتی آنان را در کنار خلاقیتشان تقویت کند بحث و بررسی شد.

عباسی ادامه داد: هر مقدار آسیب های اجتماعی رشد کند، مسائل رشد دهنده نظام دانشجویی کاهش پیدا می کند، به این دلیل یک تذکر اجمالی داده شد و خود دانشگاه ها، وزارت علوم، وزارت بهداشت و درمان و دانشگاه آزاد نسبت به برخی آسیب های شکل گرفته گزارش هایی دادند اما به تعبیر رئیس جمهور همین مقدار کم آسیب های اجتماعی هم زیبنده نظام اسلامی ما نیست.

معاون وزیر کشور گفت: بنا شد که از همسالان نظام دانشجویی با عنوان همیاران سلامت در محیط های دانشجویی که به عنوان کنشگران فرهنگی و اجتماعی فعال هستند و نیز تشکل ها ، به عنوان حلقه های میانی دانشجویان و تصمیم گیران استفاده شود.

یکصد و پنجاه و نهمین جلسه شورای اجتماعی کشور امروز یکشنبه با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، محمدعلی زلفی‌گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، ‫انسیه خزعلی معاون امور زنان و خانواده رئیس‌جمهور، فرزاد جهان‌بین سرپرست معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، نماینده وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعدادی از نمایندگان دستگاه های دخیل در موضوع برگزار شد.

در این نشست، مسائل مختلف اجتماعی دانشجویان کشور مورد بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول