اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

علم و پیشرفت  /  علم و فن آوری ایران

مشکل سربازی نخبگان با بورسیه صنعتی حل می‌شود

بنیاد ملی نخبگان با ارائه طرح بورسیه صنعتی برای دانشجویان نخبه شرایط فعالیت در واحدهای اقتصادی را ایجاد می‌کند تا آنها ضمن حضور در محیط کار واقعی، مهارت‌های عملی را فرا گرفته و دوره سربازی خود را سپری کنند.

مشکل سربازی نخبگان با بورسیه صنعتی حل می‌شود

به گزارش خبرنگار علم و پیشرفت خبرگزاری فارس، 28 تیرماه امسال روح الله دهقانی، رئیس بنیاد ملی نخبگان، در حیاط هیئت دولت در جمع خبرنگاران خبر داد که دفترچه جدید انتخاب‌رشته کنکور شامل ردیف‌هایی خواهد بود که دانشجویان می‌توانند در صورت انتخاب، بورسیه شرکت‌های صنعتی و یا دانش‌بنیان شوند. او همچنین در ویراستی خود نوشته بود: برای ۱۳۸۰ نفر بورسیه صنعتی در شرکت‌های دانش‌بنیان و شرکت‌های صنعتی برگزیده، در دفترچه کنکور در مقطع کارشناسی ثبت خواهد شد.

درشرایط ضمنی بورسیه صنعتی ذکر شده است داوطلبانی که در آزمون سراسری امسال رتبه زیر 2هزار کسب کرده و یا در زمره 10 درصد برتر آزمون در هر استان بودند، این امکان را داشتند که از مزایای طرح بورسیه صنعتی همزمان با تحصیل بهره‌مند شوند.

گفتنی است، این طرح با همکاری بنیاد ملی نخبگان، وزارت علوم و شرکت‌های صنعتی فعال اجرایی شده و شرایطی را فراهم می‌کند تا افرادی که این کدرشته‌ها را در اولویت‌های خود می‌آورند، در طرح بورسیه صنعتی علاوه بر فعالیت در واحدهای اقتصادی، ضمن بهره‌مندی از مزایای طرح، در محیط کار واقعی، مهارت‌های عملی را فرا گیرند؛ از سوی دیگر برای آقایان شرایط گذراندن دوره خدمت سربازی در این دوره نیز فراهم است.

در همین راستا، بنیاد ملی نخبگان در یک فیلم کوتاه ضمن معرفی این طرح مزایا و شرایط استفاده از بورسیه صنعتی را تشریح کرده است که در ادامه خواهید دید.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول