اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مرکزی

سازمان امور عشایری شغل‌ها و پیشه‌هایی را برای عشایر تعریف کرده است

معاون توسعه و امور زیر بنایی سازمان امور عشایری گفت: سازمان امور عشایری کشور شغل‌ها و پیشه‌هایی را برای عشایر تعریف کرده که از آن جمله طرح پروار بندی است.

سازمان امور عشایری شغل‌ها و پیشه‌هایی را برای عشایر تعریف کرده است

به گزارش خبرگزاری فارس از زرندیه، مهدی میزبان ظهر امروز در نشست شورای عشایری استان مرکزی در منطقه عشایری خان کهریز از توابع شهرستان زرندیه اظهار کرد: امروز بزرگ‌ترین پروژه آب شرب سالم پایدار عشایری در منطقه عشایری زرندیه افتتاح شد، در هر منطقه‌ای که نیاز به آب شرب پایدار باشد اعلام آمادگی می‌کنیم.

وی افزود: عشایر قشری مولد و پشتیبان نظام و ارزش‌های ملی هستند و عشایر استان مرکزی با ۷۷۰ خانوار و باتولید  ۵۰۰۰ هزار تن گوشت نقش موثری در کشور دارد.

 معاون توسعه و امور زیر بنایی سازمان امور عشایری ادامه داد: در شرایط کنونی با اهتمام مسوولان دستگاه‌های اجرایی امید آن می‌رود تا نیازهای زیرساختی مانند اینترنت، راه و آب  مرتفع شود.

میزبان تصریح کرد: تعامل سازنده و مثبت مسوولان و مردم  این چنین شرایطی را فراهم کرده تا مطالبه همه عشایر از نزدیک شنیده و به گوش مسوولان رسیده شود.

وی پایداری و ثبات ماندگاری اجرای پروژه‌ها را در گرو پیگیری و همکاری سازنده دانست و خاطر نشان کرد: باید ضمن شناسایی نیازها و مطالبات،  برای رفع آن به منظور برخورداری همگان از عدالت اجتماعی تلاش کرد.

میزبان با اشاره  به اینکه نظام عشایری بر پایه ییلاق و قشلاق است، گفت: یکی از مزیت‌های عشایر این است که به محیط احاطه و آشنایی دارد لذا از بسیاری آسیب‌ها و خطرات اجتماعی جلوگیری می کند.

اساس زندگی عشایر بر دسترسی دام به مرتع است، در سال‌های اخیر خشکسالی‌های پی در پی مراتع را با مشکل مواجه کرده است

 

وی با بیان اینکه کشور ۲۰ سال دچار خشکسالی  است، تصریح کرد: اساس زندگی عشایر بر دسترسی دام به مرتع است، در سال‌های اخیر خشکسالی‌های پی در پی مراتع را با مشکل مواجه کرده است.

 معاون توسعه و امور زیر بنایی سازمان امور عشایری تصریح کرد: سازمان امور عشایری کشور با درک این مسئله شغل‌ها و پیشه‌هایی را برای عشایر تعریف کره که از آن جمله طرح پروار بندی است، نظام بهره برداری از مزرعه و مرتع در جهت حمایت از دامدار است و قابلیت انتقال به غیر بر اساس چارچوب قانونی است.

میزبان بر احداث میدان عرضه دام تاکید کرد و گفت: با توجه به نیاز و ضرورت می توان این مهم را افزایش داد.

 بخش زاویه با مشکلات متعدد دست و پنجه نرم می‌کند

حجت‌الاسلام عطاللهی امام جمعه بخش زاویه نیز گفت: حضور مسوولین در میان مردم نشان از حکومتی مردمی دارد.

وی افزود: سرمایه اجتماعی با حضور مسوولان و حرکت جهادی امکان پذیر است.

امام جمعه بخش زاویه با اشاره به بخش تازه تاسیس زاویه اظهار کرد: روستاها و شهر این خطه هنوز به جایگاه خود با توجه به هویت واقعی خود دست پیدا نکرده است و رفع مشکلات این خطه منوط به همکاری دلسوزانه مسوولان با مردم است.

پرداخت زکات بستر آبادانی را فراهم می‌کند

حجت‌الاسلام ابراهیمی امام جمعه زرندیه نیز گفت: زکات عامل توسعه بخش‌های مختلف عمرانی و فرهنگی است و از افت‌هایی مانند خشکسالی جلوگیری می‌کند.

وی افزود: کشاورزان باید نسبت به پرداخت زکات اهتمام ورزند تا هم به شرع عمل کرده و هم از بلایا جلوگیری  کرده و بستر آبادانی را فراهم کنند.

لزوم حل مشکلات آنتن‌دهی موبایل

ابوالقاسم مهری؛ فرماندار زرندیه نیز در جلسه شورای عشایری استان مرکزی گفت: عشایر این منطقه با مشکلات زیر بنایی و طرح هادی، آنتن دهی همراه اول و فیبر نوری مواجه هستند.

پایان پیام

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول