اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

اقتصادی  /  اقتصاد کلان و بودجه

مطالبه بدهی‌ 12 ساله مالیاتی صندوق ثامن‌الحجج و احیای 1350 میلیارد تومان حقوق بیت‌المال

بر اساس اعلام سازمان امور مالیاتی ، در پی تخلفات موسسه اعتباری تعاونی دانش‌آموختگان سبزوار (ثامن الحجج)، مبلغ یک هزار و 350 میلیارد تومان از حقوق ضایع شده بیت‌المال در قالب فرار مالیاتی ،احیاء و به بیت المال برگشت.

مطالبه بدهی‌ 12 ساله مالیاتی صندوق ثامن‌الحجج و احیای 1350 میلیارد تومان حقوق بیت‌المال

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از رسانه مالیاتی ایران، در پی عدم رعایت قوانین و مقررات از سوی تعاونی دانش‌آموختگان سبزوار(ثامن‌الحجج) این تعاونی منحل شد،  سپس احیا و مطالبه بدهی‌های سنواتی دوازده ساله صندوق مذکور طی سال‌های 1387 تا 1399 به اداره کل مبارزه با فرار مالیاتی و وصول و اجرای ویژه شهر و استان تهران واگذار شد.

بر این اساس به منظور تأمین منابع مالی برای احقاق حقوق مالباختگان و با هماهنگی دادگستری تهران، تعداد 126 فقره پلاک ثبتی متعلق به تعاونی اعتبار مذکور رفع توقیف شد تا هیئت تصفیه تعاونی فوق اقدامات لازم را برای بستانکاران به عمل آورده و مبالغ مالباختگان را پرداخت نماید. 

در این راستا سازمان امور مالیاتی کشور با رعایت تشریفات قانونی برای احقاق حقوق بیت‌المال و اخذ دیون دولتی از جمله مالیات و جرائم مترتب برآن از طریق برگزاری مزایده و حراج، فروش 58 واحد مسکونی به متراژ 8  هزار و 900  مترمربع در اصفهان و یک ملک یک هزار و 690 مترمربعی در استان گلستان را در مرحله اجرا دارد. 

همچنین10 واحد اداری به متراژ یک هزار و 350 مترمربع در تهران وفق مقررات موضوعه و به استناد ماده 215 مالیات‌های مستقیم به نام دولت جمهوری اسلامی تملک شد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول