اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  کتاب و ادبیات

جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری فرهنگی خوبی در لبنان داشته و امروز میوه آن را می‌چیند

حجت‌الاسلام باقرزاده رایزن فرهنگی ایران در بیروت در حاشیه هشتمین نمایشگاه کتاب لبنان گفت: خانه کتاب و ادبیات ایران طی سه سال گذشته، سرمایه‌گذاری فرهنگی خوبی در لبنان و این نمایشگاه داشته و امروز میوه آن را می‌چیند.

جمهوری اسلامی سرمایه‌گذاری فرهنگی خوبی در لبنان داشته و امروز میوه آن را می‌چیند

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام سیدکمیل باقرزاده رایزن فرهنگی ایران در بیروت، در حاشیه هشتمین نمایشگاه کتاب لبنان گفت: در لبنان دو نمایشگاه کتاب وجود دارد؛ یکی نمایشگاه کتاب بیروت که امسال شصت و چهارمین دوره‌اش را شاهد خواهیم بود و دیگری نمایشگاه کتاب لبنان که در روزهای هشتمین دوره برگزاری‌اش هستیم.

وی افزود: نمایشگاه کتاب لبنان توسط اتحادیه ناشران لبنان برگزار می‌شود، اما برگزارکننده نمایشگاه بیروت، انجمن فرهنگی و عربی است. در نمایشگاه لبنان، اتحادیه ناشران و وزارت فرهنگ این کشور به طور رسمی از جمهوری اسلامی ایران برای شرکت در این رویداد دعوت کرده و می‌کنند. در این دوره یعنی دوره هشتم برپایی نمایشگاه هم که پس از چندسال وقفه برپا شد، ایران با غرفه و امکاناتی خوب و مناسب شرکت کرد.

رایزن فرهنگی ایران در لبنان ادامه داد: آنچه در طرف ایرانی این تعامل فرهنگی بین دولت‌ها اهمیت دارد، چگونگی استفاده از این فرصت است. خانه کتاب و ادبیات ایران طی سه سال گذشته، سرمایه‌گذاری خوبی درباره لبنان و این نمایشگاه داشته که امروز میوه آن را می‌چیند.

باقرزاده در ارزیابی حضور جمهوری اسلامی ایران در هشتمین نمایشگاه کتاب لبنان گفت: نتیجه استفاده از تجربیات سه سال گذشته، خود را در عناوین برنامه‌ها، کیفیت‌شان، مهمان‌ها، پوشش رسانه‌ای فعالیت‌ها و همچنین از نظر نویسندگان و چهره‌های حضور یافته در غرفه ایران، نشان داده است. بنابراین موفقیت غرفه ایران در این نمایشگاه نتیجه رشد و ارتقای سیاست‌های فرهنگی و استفاده از تجربیات سه سال گذشته است.
 
وی افزود: هشتمین نمایشگاه کتاب لبنان با طوفان الاقصی همزمان شد که این حادثه بزرگ ذهن مردم ایران و لبنان را به خود مشغول کرده است. اکنون هم مردم در جنوب لبنان با اسراییلی‌ها درگیری پراکنده دارند. با این حال خانه کتاب و ادبیات به عنوان متولی حضور ایران در این رویداد توانست به خوبی شرایط را مدیریت کرده و سمت و سو و جهت‌گیری برنامه‌هایش را به سمت فلسطین متمایل کند. به این ترتیب غرفه ایران در این نمایشگاه تبدیل به پایگاهی برای رساندن پیام مظلومیت و حقانیت فلسطین شد.

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان که از ۲۱ مهرماه آغاز به کار کرده بود، امروز (یکشنبه ۳۰ مهر) به کار خود پایان می‌دهد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول