اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  لرستان

اتاق اصناف کشاورزی بروجرد تشکیل می‌شود

رئیس اداره تعاون روستایی بروجرد گفت: اتاق اصناف کشاورزی بروجرد با تشکیل سومین جلسه کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی بروجرد به زودی رسما تشکیل و شروع به کار می‌کند.

اتاق اصناف کشاورزی بروجرد تشکیل می‌شود

محمدحسن نوابی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بروجرد، اظهار کرد: در جلسه سوم کمیسیون نظارت بر اصناف کشاورزی بروجرد، تاسیس ۲ اتحادیه صنفی زراعت و دامپروری به تصویب اعضا رسید و مقرر شد اعضا دارای پروانه فعالیت یا پروانه کسب در سایر رشته‌های کشاورزی  فعلا در یکی از ۲ اتحادیه مذکور ثبت‌نام و فعالیت نمایند.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا هیات اجرایی انتخابات اتحادیه‌های صنفی زراعت و دامپروری طی روزهای آتی اقدام به انتشار آگهی دعوت از کاندیداهای عضویت در هیات مدیره و بازرسین آن اتحادیه‌ها خواهد نمود. 

رئیس اداره تعاون روستایی بروجرد گفت: پیش‌بینی می‌شود تا پایان آذر ماه سال‌جاری روند انتخابات اتحادیه‌های صنفی و متعاقب آن تشکیل اتاق اصناف کشاورزی بروجرد انجام گیرد.

نوابی افزود: بدیهی است اطلاع رسانی جامع به کشاورزان از طریق روزنامه، ارسال پیامک و فضای مجازی در این خصوص انجام می‌گیرد. 

وی بیان داشت: لازم به ذکر است تاکنون در یکصد شهر کشور انتخابات اتحادیه‌های صنفی برگزار و بالغ بر ۶۰ اتاق اصناف کشاورزی تشکیل گردیده است.

رئیس اداره تعاون روستایی بروجرد با اشاره به اینکه در ساختار جدید نظام صنفی کشاورزی به اتاق اصناف کشاورزی شهرستان و اتاق اصناف کشاورزی ایران تغییر شکل می‌یابد، گفت:  اتاق اصناف کشاورزی نهادی اجتماعی و صنفی است که در راستای دفاع از حقوق و منافع صنفی کشاورزان و هویت بخشی به شاغلین و حرفه‌های کشاورزی و زمینه‌سازی حضور فعالین این بخش در زمینه برنامه‌ریزی و تصمیم سازی در این بخش تشکیل می‌شود. 

نوابی افزود: برای تشکیل اتاق اصناف ابتدا هیات مدیره ۲ اتحادیه زراعت و دامپروری متشکل از ۱۰ نفر عضو اصلی و ۲ نفر عضو علی البدل تشکیل و سپس هیات رئیسه اتاق اصناف از بین اعضا هیات مدیره ۲ اتحادیه مذکور از طریق رای گیری بین آنها تشکیل می‌شود. 

وی خاطرنشان کرد: بالغ بر ۶ هزار و ۴۰۰ نفر از شاغلین در بخش‌های مختلف کشاورزی از نظام صنفی کشاورزی پروانه فعالیت اخذ نموده‌اند که در ساختار جدید پروانه‌های فعالیت به پروانه کسب تبدیل می‌شوند که برگه هویتی شغلی کشاورزان تلقی می‌شود. 

وی بیان کرد: رشته‌های دام و طیور، زنبور و شیلات در اتحادیه دامپروری عضو می‌شوند و رشته‌های زراعت و باغداری و منابع طبیعی و جنگل‌بانی و مرتع‌داری در اتحادیه زراعت عضو می‌شوند. 

رئیس اداره تعاون روستایی بروجرد گفت: شهرهای دورود و ازنا و الیگودرز در مرحله انتشار آگهی هستند و بروجرد هم طی هفته آینده انتشار آگهی انجام می‌شود و پس از انتشار آگهی و اعلام کاندیداتوری، افراد برای هیات مدیره زمان و تاریخ برگزاری انتخابات به مدت ۱۵ روز اعلام می‌شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول