اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

ورزشی  /  کشتی و وزنه برداری

اظهارات درستکار از تغییر وزن قاسم‌پور تا رفتن از تیم ملی

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان به تغییر وزن قاسم‌پور واکنش نشان داد.

اظهارات درستکار از تغییر وزن قاسم‌پور تا رفتن از تیم ملی

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس، پژمان درستکار سرمربی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در نشست خبری، اظهار داشت: درمورد مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی توضیحاتی دادیم. این جمع امروز برای کمک به کشتی آمده و قرار است بدون هیچ گاردی کمک کنیم تا کشتی نتیجه خوبی بگیرد. می‌دانم جمعی هستید که مثل کشتی‌گیران، مظلوم‌ترین هستید و با قدردانی خواهش می‌کنیم کشتی را حمایت کنید‌. روزهای سختی داریم‌‌‌. در کشتی آزاد باید ۳ سهمیه و در فرنگی باید ۲ سهمیه المپیک بگیریم. چرخه انتخابی را پیش رو داریم و سال سختی است.

درستکار درمورد تغییر اوزان برخی کشتی گیران و اینکه از اجرای چرخه انتخابی تیم ملی با توجه به تاثیر مخرب روی نفراتی مثل رحمان عموزاد رضایت دارد یا خیر، عنوان کرد: تغییر اوزان دست خود کشتی گیر است و نمی توانیم به کشتی گیر بگوییم به یک وزن برود یا نرود. رحمان عموزاد هم فکر نمی کنم زود انتخاب شده باشد. او در فروردین سال گذشته انتخاب شد. البته شرایط کشتی گیران متفاوت است و قطعا در سال المپیک دچار تعییراتی می‌شود.

وی درمورد دلیل شکست کشتی گیران ایران در کشتی های حساس و مقابل نفرات عنوان‌دار در مسابقات جهانی گفت: فکر می کنم موج رسانه اینطور وانمود کرد ما همه کشتی های حساس را باختیم. مگر امیر محمد  یزدانی اکماتالیف را نبرد، مگر امیرحسین زارع طاها اکگل و پتریاشویلی را نبرد؟ مگر میلاد والی زاده در اولین حضورش در مسابقات جهانی؟ رضازاده‌، قهرمان اروپا را نبرد. البته در چند کشتی مهم هم باختیم. حتماً دلیلش کار ما ایراد کشتی گیر بوده است. قطعا آسیب شناسی می کنیم و سعی داریم اشتباهاتمان را به حداقل برسانیم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درمورد ناکامی‌های تکراری حسن یزدانی مقابل دیوید تیلور، گفت: عوامل روحی و روانی در این رقابت موثر هستند. خیلی نمی‌توانم مسائل آنالیز را ریز بیان کنم زیرا یزدانی و تیلور رقیب هستند. ۲/۵ دقیقه اول کشتی فینال، حسن حاکم مطلق بود و پس از آن اتفاق داوری، کشتی برگشت و وضعیت روحی و روانی او اوضاع عوض شد. روی یزدانی در بحث آنالیز کار کرده و کار می‌کنیم. ضرب‌خوردگی کتفش هم مزمن بوده و نتوانست برخی کارهای تاکتیکی را انجام بدهد. ناامید نیستیم.

درستکار درمورد انتقاداتی که نسبت به حضور او به عنوان سرمربی تیم ملی می شود، عنوان  کرد: جایگاه تیم ملی را ملک شخصی نمی‌دانم و حق رئیس فدراسیون است که درمورد این جایگاه تصمیم بگیرد و پاسخگوی ملت باشد. تا روزی قرار باشد کار کنم، به همین روال کار می‌کنم و سرباز تیم ملی هستم. اگر هم کنار بروم، با جان و دل این کار را می‌کنم.

وی درمورد صحبت‌های همت مسلمی، مربی شخصی حسن یزدانی درمورد اینکه اگر او در المپیک کنار این کشتی‌گیر باشد، قطعا او تیلور را شکست می‌دهد، گفت: در تلاش‌های همت مسلمی برای حسن یزدانی، جای شکی نیست ولی از زبان حسن چیزی نشنیده‌ام که او در تیم ملی باشد. کار در تیم ملی متفاوت است و مجموعه‌ای درباره‌اش تصمیم می‌گیرد. نشنید‌ه‌ام بگویند حسن چنین درخواستی داشته است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درخصوص  ناکامی های تکراری مجتبی گلیج در ثانیه های پایانی گفت: گلیج دچار بیماری ثانیه‌های آخر شده است. در انتخابی تیم ملی مقابل  محمدحسین محمدیان یا مقابل حریف قرقیزستان هم این اتفاق برایش افتاد. باید برای تمام زمان‌ها برنامه‌ریزی کنم و فکر می‌کنم مشکلش روحی و روانی است. کسی مثل خودش نمی‌تواند مثل او کار کند. سعدالله‌یف از پس رقبای خوب برآمد ولی مثل همیشه نبود. کشتی با گلیج برای او آن قدر فشار داشت که برای کشتی بعدی خالی کرد. این یک پاشنه آشیل برای کشتی ماست.

سرمربی تیم ملی درمورد وضعیت کامران قاسم پور و اینکه برای وزن او چه برنامه ای دارد، گفت: با توجه به شرایط کامران قاسم‌پور او ۹۵ کیلوگرم شده و دیگر نمی‌تواند به ۸۶ برگردد. برنامه‌اش برای ۹۷ کیلوگرم است. 

درستکار درخصوص اینکه به نظر می‌رسد فشارهای بیش از اندازه روی حسن یزدانی سبب شکستش مقابل تیلور می‌شود، گفت: من‌ هم موافقم که کشتی وی آن قدر سنگین شده که روی تیم ملی تاثیر دارد. کشتی‌های روز اول یزدانی شمشیر ۲ لبه است. همیشه کشتی‌ این یعنی باختش روی تیم تاثیر می‌گذارد. در المپیک هم همین است. باید این حساسیت کم بشود. حسن یزدانی سردار تیم ما است اما همه تیم ملی که نیست. نمی‌شود هر مربی سازنده‌ای را به تیم ملی بیاوریم.‌ در این مباحث باید جوری عمل کنیم که حساسیت برداشته شود.

وی درمورد ضعیت امیررضا معصومی و صحبتهایی که درباره خروجش از ایران شنیده می شود، گفت: امیررضا معصومی حتما مورد توجه فدراسیون و کادرفنی در سال گذشته بود. برخی اظهارات احساسی درمورد او زیبنده نیست و باید بماند. اگر حقی برای خودش قائل است، باید در این کشور کشتی بگیرد. بحث رفتنش از ایران منتفی است.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درمورد دخالت های علیرضا دبیر در کار فنی، توضیح داد: اصلا این نیست که علی دبیر در امور فنی دخالت خاصی کند. او جدا از ریاست فدراسیون بودن، قهرمان المپیک است و توصیه‌های فنی‌اش را می‌پذیریم. دبیر نظارت می‌کند و نظارتش وظیفه‌اش است. دخالتی در بحث چرخه، اعزام‌ها، تمرینات و آنالیز نکرده‌است. دبیر قهرمان المپیک و صاحب سبک است و بهترین زیرگیر تاریخ است. از او گلایه‌ کردم که چرا پایت را عمل کردی و نبودی. احسان امینی بعد از باخت عموزاد به من چند بار گفت علی دبیر سال گذشته آمد و با رحمان تمرین کرد، ضمن این که گفته می‌شود دبیر کمتر سر تمرین می‌آید تا فرنگی‌ها ناراحت نشوند.

درستکار درخصوص اینکه آیا موج رسانه‌ای سبب شده از اسلو به این سمت طلاهای ما کم شود و اگر این روند ادامه پیدا کند در المپیک طلا نخواهیم داشت، گفت: به نظر شما نتایج ما در بلگراد خوب بود یا بد؟ من هم اعتقاد دارم باید بهتر می‌شدیم اما یا این نتیجه خوب بود یا بد؟ اگر کشتی‌های حساسی را باختیم اما کشتی‌های حساسی را هم بردیم‌. خیلی خوب است که مرا با خودم از اسلو مقایسه می‌کنید. قبول دارم که امسال ضعیف‌تر نتیجه گرفتیم اما نتایج ما در این دوره ۳ ساله تاریخی بوده است.

وی درخصوص اینکه در ناکامی تیم کشتی آزاد خودش را چه اندازه سهیم می داند، گفت: قطعا کادر فنی هم ایراد داشته و من در بحث کوچ، آنالیز و تمرین ایرادهایی داشته ام اما در نهایت باید نتیجه را ببینیم. اگر به تیم آمریکا هم ببینید نسبت به سال گذشته ۴۰ یا ۵۰ امتیاز کمتر گرفتند. زمانی که کشتی‌گیری دانش و اقبال مدال بگیرد شرایطش فرق می کند اما شانس پیروزی و ورزشی خیلی مهم است. این بهانه گیری نیست اما شانس با ما یار نبود.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درمورد دلایل ناکامی رحمان عموزاد گفت: در هر ۱۰ وزن قرعه ما بد بود. رحمان آمده بود که اول بشود اما ثانیه های لعنتی آخر کشتی مقابل موسکائف پیش آمد. ۲ جا اشتباه داشت. اولی که اصرار به چلنج داشت. اگر رحمان باخته بود، الان می گفت چرا چلنج نکردید؟ این چلنج باعث شد حریف ریکاوری شود. اگر موج حملات رحمان ادامه داشت اطمینان دارم پیروز می شد. در زمان دوم به او گفتم فاصله ات را حفظ کن. خودش بعد از شکست گفت در فاصله یک دقیقه ثانیه ترسیدم اما اگر حملاتش ادامه پیدا می کرد، قطعا برنده می شد.

درستکار‌ درمورد شکست امیرعلی آذرپیرا،. گفت: درباره مسائل بدنی منهای آذرپیرا که بخاطر وزن کم کردن و صبحانه و محلولی که خورده بود مشکل داشت، کشتی گیری نداشتیم که ببُرد و بیفتد یا بخاطر خستگی ببازد. در بدنسازی کارهای زیادی کردیم که قبلا نبوده است. شاید توقع ما بالاتر باشد اما اینکه بخواهیم بگوییم بچه ها بخاطر مشکل بدنی باختند را نمی پذیرم.

وی درمورد انتقادات به حضور عیسی حاجی اف در کادر فنی، گفت: نمی‌دانم چرا عیسی حاجی‌اف این قدر بولد شده؟ بدون پول گرفتن او به کادر فنی آمده تا به ما کمک کند. قطعا از تاثیرگذاری او فیلم‌هایی منتشر می‌کنم که همه ببینیم. 

سرمربی تیم کشتی آزاد درمورد شرایط بد یونس امامی در جهانی و شکست مقابل تسابولوف، عنوان کرد: تسابولوف باید بگویم اگر خوب نبود، سوم دنیا نمی‌شد. این به تمرینش در ایران مربوط نیست، اگر بگوییم تسابولوف تمرین کرده و یونس را برده، درست نیست. روی یک اتفاق  یونس را گیر انداخت.

درستکار با اشاره به تقابل قدرتها در کشتی افزود: اگر در ۳ سال گذشته ببینیم، کشتی بین ما و روس و آمریکاست اما قبل‌تر نه. بالای ۱۰ کشور تک‌ستاره‌هایی دارند که به ما لطمه می‌زنند. خیلی از کشورها در این شرایط هستند. بحرین هم حریف تراشیده و رقابت فقط بین ما و روس و آمریکا نیست. ژاپن اوتوگورو را دارد. قرقیزستان ۲ طلای گرفته است. حتما برای موفقیت در المپیک باید پیشرفت کنیم.

وی افزود: اگر حسن یزدانی و امیرحسین زارع با نماینده روس کشتی می‌گرفتند، چه می‌شد؟ رحمان عموزاد هم متاثر از آن باخت قبل به روس باخت. در ۶۵ کیلوگرم در سال‌های اخیر یک قهرمان دبل نداشتیم و یک قهرمان نتوانسته ۲ بار قهرمانی‌اش را تکرار کند. اگر شانس داشت، طلایش را تکرار می‌کرد. نباید باعث تضعیف روحیه کشتی‌گیران شویم.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درمورد انتقادات نسبت به عملکرد خودش، توضیح داد: هیچ وقت از نقد منصفانه ناراحت نشدم و تمرکزم را از دست نمی‌دهم.  در این سال‌ها نیز بیشتر نقد شدم تا تشویق. هرکسی نقد سازنده کند،  احساس کنم درست است می‌پذیرم ولی گاهی تخریب است. وقتی می‌خواهیم چیزی را مورد سنجش قرار دهیم باید در طول تاریخ، نه دوره خاص بررسی شود.

درستکار تصریح کرد: در جام جهانی آمریکا که آذرماه سال گذشته برگزار شد شرکت کردیم و شرایط خاصی داشت. تنش بسیار زیادی بود، جعفر سمیعی که خودش کشتی گیر بوده، سالیان سال هم خارج از کشور زندگی می‌کند. چهار صبح دیدم در اتاقم را می زند گفت من می‌روم.‌بالای 50 سال در کشتی بودم و هیچ وقت ندیدم هیچ سرمربی این قدر تحت فشار باشد. پشت ما باشید اگر تا المپیک بودیم که احساس کنیم کوه را پشت خود داریم.

وی درمورد چگونگی استفاده از مربیان سازنده در کادرفنی، اظهار داشت: شرایط کشور ما با آمریکا و روسیه فرق دارد و شاید من هم بخواهم مربی سازنده کنار کشتی‌گیر باشد اما آیا چنین شرایطی را داریم؟ در مورد تقویت کادرفنی صحبت شد. اباذر اسلامی و مصطفی آقاجانی سه سال است فینال جهانی را کچ می‌کنند و فدراسیون روی اینها سرمایه‌گذاری کرده است. مربیگری مولفه‌های زیادی دارد. یک مربی باید قهرمان باشد، سلامت باشد، در اردو بماند. از لحاظ فنی  و کوچینگ قوی باشد حتما خوب است، آیا می‌شود از همه قهرمانان استفاده کرد. محمد بنا تاریخی‌ترین نتایج را گرفته و در کادرش جمشید خیرآبادی، حس نوربخش، ایرج قلاوند و... بودند، آیا اینها قهرمان جهان بودند؟ هیچ کدام حتی ملی‌پوش هم نبودند.

سرمربی تیم ملی کشتی آزاد اضافه کرد: احسان امینی ۱۰ قهرمان جهان و المپیک را برده، اباذر اسلامی هشت بار قهرمان کشور شده، اینها رویشان سرمایه گذاری شده و نباید به راحتی از آنها بگذریم.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول