اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  غرب آسیا

فرار نتانیاهو از زیر بار مسؤولیت طوفان‌الاقصی با سوزاندن اسناد

یک تشکل سیاسی در رژیم صهیونیستی، نتانیاهو را متهم کرد که برای فرار از بار مسؤولیت شکست در قبال عملیات «طوفان الاقصی»، اقدام به سوزاندن اسناد کرده است.

فرار نتانیاهو از زیر بار مسؤولیت طوفان‌الاقصی با سوزاندن اسناد

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، یک تشکل سیاسی اسرائیلی موسوم به «جنبش مدنی دموکراتیک» در صفحه رسمی خود در «فیسبوک» نوشت که عملیات جنبش حماس در روز هفتم اکتبر جاری که با نام «طوفان الاقصی»، آغاز شد «یک عملیات غافلگیرکننده اطلاعاتی و عملیاتی کامل بود» و از مشاور قضایی کابینه می‌خواهد که در خصوص اتهامات موجود بررسی و تحقیق کند. 

این تشکل سیاسی اسرائیلی، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به سوزاندن اسناد و از بین بردن شواهد برای فرار از مسؤولیت عملیات طوفان الاقصی متهم کرد و طی نامه‌ای در خطاب به «گالی بهاراو مایارا» مشاور قضایی کابینه خواستار بررسی این موضوع شد. 

این تشکل سیاسی که از آغاز سال جاری میلادی، فعالیت‌های خود را با برگزاری تظاهرات علیه نتانیاهو آغاز کرد، در صفحه رسمی خود طوفان الاقصی را یک «غافلگیری کامل اطلاعاتی و عملیاتی» توصیف و اعلام کرد: «شوک شدیدی که در "شنبه سیاه" (۷ اکتبر) به همه شهروندان اسرائیل وارد شد، بر اساس گزارش‌های مختلف، مانع از آن نشد که نتانیاهو روند فرار از مسؤولیت را آغاز نکند».

در ادامه این پست فیسبوکی آمده است: «نتانیاهو شروع به پاک کردن شواهد، سوزاندن اسناد، ممنوعیت ضبط و انجام اقدامات مختلف با هدف ایجاد مشکل برای تشکیل کمیته تحقیقات در آینده برای روشن کردن میزان مسؤولیتی که بر عهده نتانیاهو بود، کرده و موجب ناکامی‌ها و شکست‌هایی شد که در جریان این رویداد وحشتناک پدیدار و موجب فروپاشی تئوری امنیتی و سیاسی شد».

این تشکل از مشاور قضایی کابینه خواست تا فوراً برای جلوگیری از از بین رفتن اسناد، بازیابی آنچه سوزانده یا حذف شده و جمع‌آوری همه اسناد قبل و بعد از حمله حماس تلاش کند. 

این در حالی است که نتانیاهو هنوز به این اتهامات وارده واکنشی نشان نداده است و تا به این لحظه از پذیرفتن مسؤولیت حمله حماس خودداری کرده است در حالی که کلیه روسای دستگاه‌های امنیتی و مقامات سیاسی به ناکامی و شکست وی در پیش‌بینی این حمله اذعان دارند و وی را مسؤول این امر می‌دانند. 

روزنامه صهیونیستی «معاریو» روز جمعه (۲۰ اکتبر) با انتشار آخرین نظرسنجی در سرزمین‌های اشغالی نوشت: ۸۰ درصد اسرائیلی‌ها نتانیاهو را مسئول شکست و کشته‌های حمله از نوار غزه می‌دانند.

رویترز نیز نوشت که اسرائیلی‌ها کابینه نتانیاهو را مقصر حمله حماس و شروع جنگ غزه می‌دانند.

از سوی دیگر، برخی منابع نیز گزارش می‌دهند که نخست‌وزیر رژیم صهیونیست در سایه این انتقادها و اعتراضات که وی را مسؤول شکست در عملیات طوفان الاقصی می‌داند، درحال پرونده سازی علیه ارتش این رژیم با هدف فرار از پذیرش مسؤولیت این شکست است.

صبح روز هفتم اکتبر جاری بود که حماس و گروه‌های فلسطینی در غزه، عملیات طوفان الاقصی را در پاسخ به تجاوزهای رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست در حق مردم فلسطین و دارایی‌ها و مقدسات آ‌ن‌ها بویژه مسجدالاقصی در قدس شرقی آغاز کردند. حمله‌ای که موجب تلفات بسیاری در صفوف صهیونیست‌ها شد و بیش از ۲۰۰ صهیونیست نیز به اسارت مقاومت درآمد. 

در مقابل، ارتش رژیم صهیونیستی نیز حملات خونین و وحشیانه خود به نوار غزه را آغاز کرد و موجب شهادت هزاران فلسطینی و مجروحیت هزاران نفر دیگر و آوارگی آن‌ها شد. 

پایان پیام/

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول