اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیش‌بینی تولید یک‌هزار و 750 تن کیوی در نور

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان نور گفت: پیش بینی می‌شود امسال یک‌هزار و 750 تن کیوی در این شهرستان نور تولید و به بازار عرضه شود.

پیش‌بینی تولید یک‌هزار و 750 تن کیوی در نور

به گزارش خبرگزاری فارس از  شهرستان نور، صادق خرمانی در گفت و گو با خبرنگار فارس در این شهرستان با اشاره به اینکه ۷۵ هکتار از باغ های شهرستان نور به کشت کیوی اختصاص دارد، اظهارکرد: پیش بینی می شود امسال یک هزار و ۷۵۰ تن کیوی از این باغ ها برداشت و به بازار عرضه شود.

 وی با اشاره به اینکه زمان برداشت کیوی از اواسط تا اواخر آبان است، افزود: زمان مناسب برای برداشت کیوی موقعی است که میزان شاخص بریکس بین ۷ تا ۹ باشد.

 
 مدیر جهادکشاورزی شهرستان نور با بیان تاریخچه کشت این گیاه در ایران، خاطرنشان کرد: نخستین نهال کیوی در ایران در سال ۱۳۴۷ خورشیدی در شهر رامسر کاشته‌ شد و در حال حاضر این میوه در سه استان مازندران، گیلان و گلستان در حاشیه دریای خزر کشت و هرساله بر سطح کشت آن افزوده می شود و امروزه میوه کیوی یکی از محصولات صادراتی ایران محسوب می‌شود.

*قلع و قمع ۱۰ فقره تغییر کاربری                                                      خرمانی  از قلع و قمع ۱۰ فقره تغییرکاربری غیرمجاز در این شهرستان خبر داد و افزود: در راستای اجرای تبصره ۲ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی، تعداد ۱۰ فقره دیوارکشی، قطعه بندی و تفکیک به مساحت ۹ هزار مترمربع  تخریب و قلع و قمع شد.


وی با بیان اینکه ساخت و سازهای غیر مجاز در روستاهای ایزخورده و کاردگرکلای بخش مرکزی نور صورت گرفت، اظهار کرد: با انجام این عملیات ۹ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی نور احیا شد و به چرخه تولید بازگشت.


مدیر جهادکشاورزی شهرستان نور در پایان از همه کسانی‌که برای خرید ملک و بنا اقدام می‌کنند خواست؛ برای مشاوره و دریافت مجوزهای قانونی به مراکز پنج‌گانه جهاد کشاورزی مراجعه کنند.

پایان پیام/۸۶۰۲۳/م

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول