اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

سفارت آمریکا: گذرگاه مرزی «رفح» امروز باز می‌شود

سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام کرد اطلاعاتی دریافت کرده مبنی بر این که گذرگاه مرزی رفح بین غزه و مصر امروز شنبه باز می‌شود.

سفارت آمریکا: گذرگاه مرزی «رفح» امروز باز می‌شود

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، سفارت آمریکا در فلسطین اشغالی اعلام کرد اطلاعاتی دریافت کرده مبنی بر این که گذرگاه مرزی رفح بین غزه و مصر امروز شنبه (۲۱ اکتبر، ۲۹ مهر) ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی باز می‌شود. 

در ادامه اطلاعیه سفارت آمریکا آمده است: در صورت باز شدن مرز، نمی‌دانیم چه مدت برای خروج شهروندان خارجی از غزه باز خواهد بود.

این سفارتخانه در اطلاعیه رسمی خود افزود: پیش‌بینی می‌کنیم در صورت باز شدن مرز افراد زیادی برای عبور تلاش خواهند کرد و شهروندان آمریکایی که قصد ورود به مصر را دارند باید انتظار فضایی آشفته و بی‌نظم در دو طرف گذرگاه را داشته باشند. 

شبکه آمریکایی «سی‌ان‌ان» جمعه به نقل از منابعش اعلام کرد با توجه به وجود موانع در مذاکرات میان رژیم صهیونیستی، مصر و آمریکا، باز کردن گذرگاه رفح برای رساندن کاروان کمک‌های اولیه به غزه در روز جمعه بعید است. یک منبع آگاه از گفت‌وگوها درباره این پرونده بین اشغالگران، مصر و ایالات متحده گفت: درباره عبور کامیون‌هایی که قرار است روز جمعه از رفح بگذرند نمی‌توانم نظر دهم؛ وضعیت بی‌ثبات است.

طبق اعلام سفارت آمریکا، فضای امنیتی غیرقابل پیش‌بینی است و مقام‌های آمریکایی توضیح داده‌اند علاوه بر نگرانی در مورد اطمینان از تحویل کمک‌ها، نیاز به تعمیر جاده از سمت مصری گذرگاه نیز وجود دارد.

رسانه‌های مصری پیش از آن گزارش داده بودند گذرگاه رفح روز جمعه برای ورود کمک‌ها به نوار غزه باز خواهد شد. قاهره صبح پنجشنبه اعلام کرده بود «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر و «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا طی یک تماس تلفنی توافق کرده‌اند «کمک‌های بشردوستانه را از طریق گذرگاه رفح به شکلی پایدار به نوار غزه برسانند».

خبرگزاری «فرانسه» جمعه به نقل از منابعی در سازمان ملل اعلام کرد انتظار می‌رود محموله کمک‌های اولیه «در دو روز آینده» وارد نوار غزه شود. همزمان، خبرگزاری «رویترز» به نقل از دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل متحد گزارش داد مذاکرات پیشرفته‌ای با همه طرف‌های ذینفع برای رساندن کمک به غزه در جریان است.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد جمعه ۲۰ اکتبر درباره بازشدن گذرگاه رفح گفت: ساکنان نوار غزه از کمبود آب، غذا، سوخت و مواد اولیه رنج می‌برند. باید کامیون‌های کمک‌رسانی را از سمت مصری رفح به سمت تعداد زیادی از فلسطینی‌ها انتقال دهیم.

وی با تاکید بر لزوم تسریع در روند انتقال کمک‌ها به غزه اذعان کرد «علی‌رغم توافق برای ورود کمک‌های بشردوستانه به غزه، شروطی وجود دارد که مانع از رسیدن آن‌ها به نوار غزه می‌شود». گوترش در پایان گفت: خواستار یک آتش‌بس بشردوستانه بدون قید و شرط برای اطمینان از رسیدن کمک‌ها به غزه هستم.

 

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول