اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی قرقیزستان و ایران

سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی ایران و قرقیزستان در «بیشکک» برگزار شد.

برگزاری سیزدهمین کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی قرقیزستان و ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در بیشکک، سیزدهمین نشست کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری‌های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی به ریاست «دانیار امانگلدیف» وزیر اقتصاد و بازرگانی قرقیزستان و «محمدعلی نیکبخت» وزیر کشاورزی ایران در «بیشکک» برگزار شد.  

در این نشست تخصصی با حضور« قنات عبدالرحمانوف» معاون وزیر اقتصاد و بازرگانی  قرقیزستان موضوعات همکاری های دوجانبه سودمند دو کشور مورد بررسی قرار گرفت.

در پایان این نشست طرفین پروتکلی را  که شامل همکاری اقتصادی، تجارت و سرمایه گذاری، مناطق آزاد اقتصادی، کشاورزی، گمرک، انرژی، حمل و نقل و لجستیک، علم، فرهنگ و گردشگری، محیط زیست، صنعت حلال و همچنین همکاری های بین منطقه ای می‌باشد را امضا خواهند کرد.

در حاشیه این نشست امانگلدیف و نیکبخت با یکدیگر دیدار و با اشاره به اینکه این دو کشور سابقه طولانی دوستی و همکاری دارند، ابراز امیدواری کرد که نشست امروز به تقویت روابط دو کشور و گسترش همکاری ها در بالاترین سطح  وهمکاری های کارشناسی و همچنین بین تجارت و ساختارهای قرقیزستان و ایران کمک کند.

امانگلدیف گفت: یکی از رویدادهای مهم امسال، دیدار روسای جمهور دو کشور در چارچوب هفتاد و هشتمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد است که طی آن طرفین فرصت های خوب و پتانسیل بالا برای گسترش روابط دوجانبه را یک سطح جدید یادآور شدند.

در عین حال، طرفین  به سطح پایین تجارت دوجانبه بین  قرقیزستان و ایران که پاسخگوی پتانسیل های موجود نیست، تاکید کردند.

دو طرف همچنین درباره تشدید فعالیت های کمیسیون مشترک بین دولتی همکاری های تجاری، اقتصادی، علمی، فنی و فرهنگی  قرقیزستان و  ایران بحث و تبادل نظر کردند.

وزرای دو کشور خاطرنشان کردند که به لطف تصمیمات اتخاذ شده در جلسات کمیسیون، پیشرفت قابل توجهی در توسعه همکاری بین ق رقیزستان و ایران حاصل شده است.

طرفین در مورد اتخاذ تدابیری برای ارتقای صادرات و رفع موانعی که تجارت متقابل را با مشکل مواجه می‌کند، گفت وگو و به توافقاتی دست یافتند.

همزمان در زمینه همکاری در زمینه های صنعت، کشاورزی، حمل و نقل و کارآفرینی تبادل نظر شد.

در پایان این دیدار، طرفین بر تشدید تعاملات دوجانبه توافق کردند و همچنین ابراز اطمینان کردند که روابط قرقیزستان و ایران در آینده توسعه خواهد داشت.

پایان پیام/.                                                                                                                       

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول