اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

وزیر خارجه اردن: اولویت ما متوقف کردن جنگ است

وزیر امور خارجه اردن امروز پنجشنبه گفت اولویت کشورش متوقف کردن جنگ است زیرا جنگ صلح و امنیت به ارمغان نمی‌آورد.

وزیر خارجه اردن: اولویت ما متوقف کردن جنگ است

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، «ایمن الصفدی»، وزیر امور خارجه اردن امروز پنجشنبه تصریح کرد اولویت کشورش متوقف کردن جنگ است. او گفت: «اولویت ما متوقف کردن فوری جنگ است زیرا جنگ امنیت یا صلح به ارمغان نمی‌آورد.»

وی همچنین با اشاره به جنایت رژیم صهیونیستی در اعلام حصر کامل غزه و قطع آب، برق و سوخت به روی شهروندان گفت: «محروم کردن انسان‌های بی‌گناه از غذا و آب و محروم کردن بیماران از دارو جنایت جنگی محسوب می‌شوند.»
 

رئیس دستگاه دیپلماسی اردن با بیان اینکه «به نظر نمی‌رسد اوضاع در حال حرکت به سمت آرامش باشد» اضافه کرد: « ما همه تلاشمان را برای متوقف کردن جنگ و ادامه ندادن آن انجام می‌دهیم و باید فورا برای رفع بنیان درگیری‌ها همکاری کنیم.» 

وزیر خارجه اردن تأکید کرد فجایع ناشی از جنگ تبعات جدی و درازمدت خواهند داشت. 

در سیزدهمین روز از آغاز عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت علیه رژیم صهیونیستی، بخش انگلیسی شبکه الجزیره گزارشی درباره شمار شهدا و تلفات صهیونیست‌ها منتشر کرد.

بنا بر گزارش شبکه الجزیره، از روز شنبه هفتم اکتبر (۱۵ مهر ماه) که عملیات طوفان الاقصی نیروهای مقاومت فلسطین علیه رژیم صهیونیستی آغاز شد، تلفات صهیونیست‌ها ۱۴۰۳ کشته و ۳۸۰۰ زخمی بوده است.

بنا بر این گزارش، در نتیجه حملات شدید رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در نوار غزه و کرانه باختری در مجموع ۳۵۴۷ فلسطینی شهید و ۱۳۳۶۵ نفر زخمی شدند.

تعداد ۳۴۷۸ فلسطینی در غزه شهید و ۱۲۰۶۵ نفر از مردم فلسطین در این منطقه تحت محاصره  مجروح شدند. صهیونیست‌ها در کرانه باختری ۶۹ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۱۳۰۰ نفر دیگر را مجروح کردند.

همزمان با حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه، نظامیان اشغالگر، امروز (پنجشنبه، ۱۹ اکتبر) در کرانه باختری اقدام به یورش به برخی منازل و اسارت شماری از شهروندان فلسطینی کردند. 

به نوشته خبرگزاری فلسطینی «صفا»، نظامیان اسرائیلی، بامداد امروز با یورش به استان‌های مختلف، حدود ۷۰ فلسطینی‌ را به اسارت گرفتند.

شدت گرفتن حملات رژیم اشغالگر قدس به فلسطینیان در شرایطی انجام می‌شود که جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا در سفر یک روزه به فلسطین اشغالی با بنیامین نتانیاهو نخست‌وزری و دیگر مقام‌های این رژیم دیدار کرد و به آنها درباره تداوم حمایت‌های واشنگتن از تل‌آویو اطمینان داد.

انتهای پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول