اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  همدان

پلمب ۱۲۹ بنگاه در همدان با جریمه یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی

مدیرکل راه و شهرسازی همدان از پلمب ۱۲۹ مشاور املاک در سطح استان خبر داد و گفت: جریمه این تعداد مشاور املاک حدود یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده است.

پلمب ۱۲۹ بنگاه در همدان با جریمه یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی

مجید صالحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان در خصوص اجرای طرح بررسی و رصد مشاوران املاک اظهار کرد: ۲ هزار و ۶۸۸ بنگاه مسکن فعال در سطح استان وجود دارد که رصد و بررسی از آنها به صورت مستمر انجام می‌شود.

وی ادامه داد: به دستور وزیر راه و شهرسازی کارگروهی برای رصد مشاوران املاک غیرمجاز تشکیل شده که در استان‌ها هم این کارگروه شامل فعالیت راه و شهرسازی، تعزیرات حکومتی و صمت است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان خاطرنشان کرد: ۲ هزار و ۹۹۲ بازرسی در سطح استان انجام شده که ۱۳۵ مشاور املاک غیرمجاز بودند که باید برای اخذ مجوز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه ۱۲۹ مشاور املاک پلمب شده است گفت: جریمه این تعداد مشاور املاک حدود یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان است که پلمب این مراکز اثر خوبی در بازار اجاره مسکن داشته است.

صالحی با تاکید بر اینکه این بازدیدها ادامه‌دار خواهد بود عنوان کرد: بازدیدها هر هفته با محوریت تعزیرات حکومتی صورت می‌گیرد که در بازار نیز تاثیرات خود را گذاشته و باعث کاهش نرخ اجاره و کاهش قیمت مسکن هم شده است.

وی یادآور شد: بازدیدها، رصد و بررسی مشاوران املاک باعث می‌شود که بنگاه‌ها از امور غیرمجاز مانند عدم ثبت اجاره‌نامه‌ها در سامانه، جلوگیری از قیمت‌های غیرواقعی برای فرار از مالیات و تعدیل قیمت‌ها سر باز نزنند.

فریده حسینی فرزام

پایان پیام/۸۹۰۰۳/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول