اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آمریکا، اروپا

تقدیر حماس از روسیه برای رأی ممتنع به قطعنامه پیشنهادی برزیل

جنبش حماس از روسیه برای دادن رأی ممتنع به قطعنامه پیشنهادی برزیل در شورای امنیت به دلیل ناقص و محدود بودن آن، تقدیر کرد.

تقدیر حماس از روسیه برای رأی ممتنع به قطعنامه پیشنهادی برزیل

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، جنبش مقاومت اسلامی حماس، امروز (پنجشنبه، ۱۹ اکتبر)‌، در سیزدهمین روز جنگ غزه، طی بیانیه‌ای از موضع روسیه در شورای امنیت در خصوص قطعنامه پیشنهادی برزیل در شورای امنیت در خصوص غزه و دادن رای ممتنع، تقدیر کرد. 

در این بیانیه آمده است: ما از موضع روسیه که به دنبال آن بود که اطمینان حاصل کند قطعنامه سازمان ملل شامل یک درخواست روشن و صریح برای یک آتش‌بس جامع و فوری و همچنین پایان دادن به حملات بی‌رویه به غیرنظامیان در غزه باشد، قدردانی می‌کنیم».

حماس در ادامه خواست: «جامعه بین‌الملل به رهبری شورای امنیت باید به وظیفه خود برای توقف تجاوزات وحشیانه اشغالگران علیه مردم ما در نوار غزه که در معرض جنایات جنگی و نسل‌کشی قرار دارند، عمل کند. 

در پی رد قطعنامه پیشنهادی روسیه، کشور برزیل که در حال حاضر ریاست دوره ای شورای امنیت را برعهده دارد، قطعنامه ای در ۱۱ بند ارائه کرد که خواستار «وقفه‌های بشردوستانه» برای ارسال کمک های حیاتی به میلیون ها نفر در غزه بود.آلبانی، برزیل، چین، اکوادور، فرانسه، گابن، غنا، ژاپن، مالت، موزامبیک، سوئیس و امارات از جمله کشورهایی بودند که به این قطعنامه رای مثبت دادند اما آمریکا آن را وتو کرد و روسیه و انگلیس به آن رأی ممتنع دادند. 

پیش از رای‌گیری این قطعنامه در شورای امنیت، روسیه اصلاحاتی در خصوص آن‌ها ارائه کرد و به برخی بندهای آن اعتراض و تاکید کرد که خواستار آتش‌بس کامل، لغو محاصره و توقف کامل حملات علیه غیرنظامیان و زیرساختهای غزه است. 

در مقابل نماینده انگلیس در شورای امنیت نیز ضمن دفاع از تل‌آویو، مدعی شد قطعنامه پیشنهادی باید در رابطه با «حق اسرائیل در دفاع از خود و اینکه حماس از غیرنظامیان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند، واضح‌تر باشد».

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول