اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

بررسی شرایط در غزه محور گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و همتای تونسی

وزیر امور خارجه در دیدار با همتای تونسی در جده گفت: اقدامات افراط گرایانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، گزینه دیگری غیر از واکنش و توسل به مقاومت در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت قرار نداد.

بررسی شرایط در غزه محور گفت‌وگوی امیرعبداللهیان و همتای تونسی

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (چهارشنبه) ۲۶ مهر ماه در حاشیه اجلاس فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده، با «نبیل عمار» وزیر خارجه تونس دیدار و‌ گفت‌وگو کرد.

وزیر امور خارجه ایران در این دیدار از موضع قوی تونس در حمایت از فلسطین تقدیر کرد.

وی افزود: اقدامات افراط گرایانه رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین، گزینه دیگری غیر از واکنش و توسل به مقاومت در مقابل ملت فلسطین و گروه‌های مقاومت قرار نداد.

امیرعبداللهیان ابراز امیدواری کرد که نشست امروز کشورهای اسلامی بتواند نقطه پایانی بر جنایات رژیم صهیونیستی علیه شهروندان فلسطینی بگذارد.

وی در ادامه در خصوص روابط دوجانبه نیز گفت: خرسندیم که انگیزه‌های بسیار خوبی نزد دو دولت برای توسعه روابط دوجانبه وجود دارد. فرصت‌های زیادی پیش روی ماست و باید بتوانیم روابط خوب سیاسی را به حوزه‌های اقتصادی و تجاری و علم و فناوری نیز توسعه دهیم.

«نبیل عمار» وزیر امور خارجه تونس نیز با ابراز خرسندی از این دیدار گفت: ما حمایت از قضیه فلسطین را حمایت از قضیه حق می‌دانیم.

وی با اشاره به نگاه مشترک دو کشور در حمایت از قضیه فلسطین افزود: استمرار شرایط جاری در غزه و تداوم حملات رژیم صهیونیستی می‌تواند کل منطقه را تحت تأثیر خود قرار دهد. 

«نبیل عمار» وزیر امور خارجه تونس در خصوص روابط دوجانبه با اشاره به قدیمی و ریشه دار بودن روابط ایران و تونس خاطرنشان کرد: لازم است برای توسعه روابط دو کشور در تمام زمینه‌ها تلاش کنیم. آماده توسعه روابط در تمام زمینه‌های مورد علاقه در چارچوب منافع مشترک هستیم. 

دو وزیر امور خارجه از یکدیگر برای سفر دوجانبه به پایتخت‌ها دعوت به عمل آوردند.

حسین امیرعبداللهیان ضمن شرکت در این نشست با برخی همتایان خود از کشورهای کویت، لبنان، اندونزی، عراق، جمهوری آذربایجان،‌ ترکیه، عربستان سعودی، موریتانی، وزیر مشاور در امور خارجی قطر و دبیرکل سازمان همکاری اسلامی دیدار و درباره اوضاع فلسطین و جنایات صهیونیست‌ها در غزه و همچنین مناسبات دوجانبه به گفت‌وگو پرداخت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول