اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  مازندران

پیش‌بینی برداشت 7 هزار تن سویا از مزارع مازندران

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: پیش‌بینی می‌شود از 5 هزار و 860 هکتار سطح زیرکشت سویا در استان حدود 7 هزار و 171 تن محصول برداشت شود.

پیش‌بینی برداشت 7 هزار تن سویا از مزارع مازندران

احسان عباسپور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ساری، با بیان اینکه تاکنون ۹ هزار و ۶۰۰ تن برنج پرمحصول ندا و شیرودی از کشاورزان استان خریداری شده است، اظهار کرد: ۳۰۱ میلیارد تومان معادل ۸۰ درصد مطالبات کشاورزان برنج‌کار استان پرداخت شده است.

وی ادامه داد: برای خرید برنج ارقام محلی رایزنی‌هایی با انجمن واردکنندگان برنج ایران انجام شده است و خرید ارقام پرمحصول تا پایان مهرماه ادامه دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران درباره خرید سویا گفت: ۱۰ مرکز خرید سویا در استان دایر شده و مسؤولیت خرید با اداره‌کل غله و خدمات بازرگانی است.

این مسؤول با اشاره به اینکه کارخانه‌ها و شرکت‌های تعاونی خرید سویا را انجام می‌دهند، افزود: شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندورود، ساری و جویبار کار خرید سویا را در استان انجام می‌دهند.

عباسپور قیمت خرید تضمینی هر کیلوگرم سویا را ۳۳ هزار تومان اعلام کرد و گفت: برداشت سویا در استان از هفته قبل آغاز شده و تا یکماه ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود از ۵ هزار و ۸۶۰ هکتار سطح زیرکشت سویا در استان، حدود ۷ هزار و ۱۷۱ تن محصول برداشت شود.

پایان پیام/۸۶۰۳۵/غ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول