اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاست خارجی

آغاز نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در جده درباره فلسطین با حضور امیرعبداللهیان

نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی درباره فلسطین با حضور وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در جده آغاز شد.

آغاز نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی در جده درباره فلسطین با حضور امیرعبداللهیان

به گزارش خبرنگار گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، نشست فوق العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی با حضور وزرای خارجه و مقامات کشورهای عضو دقایقی قبل در جده آغاز به کار کرد.

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شب گذشته برای شرکت در این نشست در رأس هیأتی راهی جده شد، در نشست امروز (چهارشنبه) ۲۶ مهر ماه حضور دارد.

این دیپلمات عالیرتبه ایرانی در بدو ورود به جده در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی در جده برای بررسی تحولات اخیر در سرزمین‌های اشغالی خاطرنشان کرد: روز چهارشنبه نشست کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی را در جده داریم. در پی درخواستی که از روز دوم حملات رژیم صهیونیستی به غزه و نسل کشی در غزه داشتیم که وزرای خارجه کشورهای اسلامی سریعا یک نشست اضطراری را داشته باشند، در نهایت مقرر شد کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی با دعوت از همه وزرای خارجه کشورهای عضو سازمان نشستی را در جده به میزبانی عربستان سعودی و در دبیرخانه سازمان همکاری اسلامی برگزار کند.

 

وی در تشریح اهداف این نشست عنوان کرد: در روز سه‌شنبه تبادل پیامی با فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان داشتم و تأکید ما بر این است که باید نسبت به توقف فوری جنایت‌های جنگی صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان در غزه، باز شدن معبر برای ارسال غذا، دارو، آب و سوخت به مناطق مختلف غزه و همچنین مقابله با اقدامات صهیونیست‌ها در جنایت دیگرشان برای کوچ اجباری اهالی غزه بتوانیم پیام قوی را در این اجلاس صادر کنیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین ابراز امیدواری کرد که بیانیه پایانی قوی در حمایت از فلسطین در این نشست صادر شود و افزود:  امیدوارم با توجه به جنایت اخیر در غزه، شاهد اقدام جمعی جهانی برای توقف جنایت علیه بشریت، نسل کشی و قتل عامی که رژیم جعلی و کودک کش اسرائیل به راه انداخته‌، باشیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران همچنین امروز در جده با برخی مقامات حاضر از جمله وزرای خارجه کویت، اندونزی، دبیرکل سازمان همکاری اسلامی و وزیر مشاور در امور خارجی قطر دیدار و درباره جنایات صهیونیست‌ها در غزه و از جمله حمله شب گذشته به بیمارستان المعمدانی گفت‌وگو کرد.

حسین امیرعبداللهیان از ابتدای تحولات اخیر در منطقه و جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه در پی عملیات طوفان الاقصی رایزنی‌هایی را با تعدادی از همتایان خود انجام داد. در گفت‌وگوی تلفنی امیرعبداللهیان و وزیر خارجه عراق موضوع برگزاری نشست فوق العاده سازمان همکاری اسلامی مطرح شد. امیرعبداللهیان در گفت‌وگو با دبیرکل سازمان همکاری اسلامی آمادگی ایران برای میزبانی نشست وزرا در تهران را مطرح و دفتر نمایندگی ایران در سازمان همکاری اسلامی در جده در یادداشتی این آمادگی را اعلام کرد. وی همچنین هفته گذشته سفری به چهار کشور منطقه (عراق، لبنان، سوریه و قطر) داشت و با مقامات این کشورها و همچنین رهبران مقاومت در بیروت و دوحه دیدار و درباره آخرین وضعیت فلسطین به گفت‌وگو پرداخت.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول