اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

فرهنگ  /  اندیشه

پای درس آقا| فلسطین هیچ راهی جز مقاومت ندارد

رهبری می‌فرمایند: فلسطین هیچ راهی جز مقاومت ندارد؛ این را باید بگویند، باید بخواهند؛ دولت‌های اسلامی هم باید همین را تکرار کنند. البته بسیاری از دولت‌های عرب، در قضیه‌ غزه و قبل از او در قضایای دیگر، امتحان بسیار بدی دادند.

پای درس آقا| فلسطین هیچ راهی جز مقاومت ندارد

به گزارش خبرنگار حوزه اندیشه خبرگزاری فارس، طوفان‌الاقصی که حماسه‌ای دیدنی بود؛ موجب شد بار دیگر میدان نبرد حق و باطل در فلسطین شاهد جنگی بزرگ باشد. انقلاب اسلامی، با تأکید بر نفی هرگونه استعمار و استکبار از ابتدای امر تکلیف خود با اسرائیل را مشخص کرد و آن را «غده سرطانی منطقه» نامید. مرحوم امام خمینی و خلف صالح ایشان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بارها در کلماتشان موضع خود نسبت به قضیه فلسطین و اسرائیل را مشخص کردند. در ادامه بخشی از سخنان رهبری در این باره را می‌خوانیم.

فلسطین هیچ راهی جز مقاومت ندارد

فلسطین هیچ راهی جز مقاومت ندارد؛ این را باید بگویند، باید بخواهند؛ دولت‌های اسلامی هم باید همین را تکرار کنند. البته بسیاری از دولت‌های عرب، در قضیه‌ غزه و قبل از او در قضایای دیگر، امتحان بسیار بدی دادند؛ بسیار امتحان بدی دادند. هر وقت صحبت مسأله فلسطین شد، هی گفتند مسأله فلسطین مسأله عربی است! آن وقتی که وقت عمل آمد، مسأله فلسطین به کلی از همه‌ معادلاتشان حذف شد و به جای اینکه به فلسطین کمک کنند، به فلسطینی کمک کنند، به برادر عرب خودشان کمک کنند اگر به اسلام هم عقیده ندارند، اقلاً به عربیت خودشان پابند باشند همه از میدان عقب کشیدند!

بسیار امتحان بدی دادند

بسیار امتحان بدی دادند. این‌ها هم در تاریخ خواهد ماند. و این سزاها و جزاها مربوط به آخرت فقط نیست، در دنیا هم اینجور است. همچنانی که نصرت خداوند نسبت به شماها که دارید مبارزه می‌کنید، مال آنجا نیست. در همین آیه‌ای که خواندند که آقای خالد مشعل هم تکرار کردند ملائکه می‌گویند: «نحن اولیاؤکم فی الحیاة الدّنیا و فی الاخرة». بنابراین فقط برای آخرت نیست، در دنیا هم ملائکة اللَّه، فرشتگان الهی و قوای معنوی الهی کمک می‌کنند آن کسانی که: «قالوا ربّنا اللَّه ثمّ استقاموا». این‌ها کمک می‌کنند.

 ما عقب‌نشینی نمی‌کنیم؛ ما جلو می‌رویم

حالا این کمک آنها را ما در دنیا به چشم داریم می‌بینیم؛ به چشم خودمان داریم مشاهده میکنیم و می‌بینیم. ملائکة اللَّه به ما هم در دفاع هشت ساله‌مان کمک کردند؛ ما این کمک را به چشم خودمان دیدیم. حالا یک آدم غرق در مادیات باور نمی‌کند، خب نکند؛ ما این کمک را دیدیم. امروز هم ملائکة اللَّه دارند به ما کمک می‌کنند؛ امروز هم به کمک الهی است که ما ایستادیم. ما نیروی نظامی‌مان با آمریکا قابل مقایسه نیست؛ نیروی اقتصادی‌مان، امکانات مالی‌مان، امکانات تبلیغاتی‌مان، گستره‌ فعالیت سیاسی‌مان با آمریکا قابل مقایسه نیست؛ اما در عین حال ما قوی‌تر از آمریکاییم.

با اینکه او پولدارتر است، او مسلح‌تر است، او امکانات تبلیغاتی‌اش بیشتر است، او امکانات مالی و سیاسی‌اش بیشتر است؛ اما در عین حال او ضعیف‌تر است و ما قوی‌تریم. دلیل قویتر بودن ما این است که در همه‌ این میدان‌هایی که ما و امریکا با هم مواجهیم، او قدم به قدم عقب‌نشینی می‌کند؛ ما عقب‌نشینی نمی‌کنیم؛ ما جلو می‌رویم. این، نشانه؛ این به برکت اسلام است؛ این به برکت کمک الهی و کمک ملائکة اللَّه است. ما به اینها اعتقاد داریم، اینها را باور داریم، اینها را به چشم خودمان داریم می‌بینیم. و ان‌شاءاللَّه آن روزی را که قدس شریف، علی‌رغم این دغدغه‌هایی که در مورد قدس بیان کردند که یک دغدغه‌های واقعی است به دست مسلمان‌ها بیفتد، شاید خیلی از شماها آن را ببینید؛ ما باشیم یا نباشیم؛ به هر حال این را یک روزی مردم فلسطین و مردم دنیا مشاهده خواهند کرد. (۱۳۸۸/۱۲/۰۸)

پایان پیام/ 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول