اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  سیستان و بلوچستان

«وحدت» سلاح نَرم اما بُرنده مردم شیعه و سنی در مقابل دشمنان

حادثه تروریستی خونین در تاریخ 26 مهر ماه 1388 در بخش پیشین شهرستان سرباز و آمیختن خون مردمان شیعه و سنی در هم، به وضوح نشان داد که ادعای دفاع از قوم بلوچ تنها سرپوشی بر خواسته‌های مزدورانه گروهک‌های تروریستی است.

«وحدت» سلاح نَرم اما بُرنده مردم شیعه و سنی در مقابل دشمنان

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، در 26 مهر 1388 بود که بر اثر انفجار تروریستی در منطقه پیشین شهرستان سرباز سیستان و بلوچستان، سردار شوشتری جانشین فرمانده وقت نیروی زمینی و فرمانده قرارگاه قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جنوب شرق کشور، سرتیپ محمدزاده فرمانده وقت سپاه سلمان سیستان و بلوچستان و بیش از 40 نفر از سران طوایف و قشرهای مختلف مردم اهل سنت پیشین به شهادت رسیدند.

مروری بر حوادث و اقدامات تروریستی معدوم عبدالمالک ریگی که در واقعیت جیره‌خوار و مزدور استکبار و دشمنان نظام بود اما در ظاهر به طرفداری از قوم بلوچ اقدام به کشتار انسان‌های بی‌دفاع می‌کرد، هرگز از خاطر مردم سیستان و بلوچستان پاک نخواهد شد.

حادثه تروریستی در تاسوکی، حادثه تروریستی در مسجد حضرت علی (ع) زاهدان، حادثه تروریستی مسجد جامع زاهدان، حادثه تروریستی تاسوعای چابهار از جمله جنایت‌های تروریست‌ها برای ایجاد اختلاف و تفرقه در بین مردم ولایی و مرزدار شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان توسط معدوم ریگی بوده است.

اما بدون شک یکی از بزرگترین جنایات معدوم ریگی، شهادت شهید نورعلی شوشتری جانشین فرمانده نیروی زمینی سپاه به همراه دیگر سبزپوشان و سفیدپوشان در حادثه خونین تروریستی در تاریخ 26 مهر ماه 1388 در بخش پیشین شهرستان سرباز بود و آنجا به وضوح مشخص شد که ادعای دفاع از قوم بلوچ یا اهل سنت تنها سرپوشی بر خواسته‌های مزدورانه آنان است.

 

سردار نورعلی شوشتری در حالی در سیستان و بلوچستان شهید شد که طی مدت حضور چند ماهه خود در این استان مرزی منشا خدمات فرهنگی، عمرانی، درمانی و امنیتی فراوان شد.

وی اعتقاد فراوانی به مرزداران بلوچ داشت و معتقد بود امنیت پایدار در سیستان و بلوچستان زمانی محقق می‌شود که به خود مردم واگذار شود.

مشارکت مردم منطقه در ایجاد امنیت پایدار در شرق کشور از اهداف مهم به شمار می رود و شهید شوشتری قرار بود در پنجمین نشست با سران طوایف در شهر پیشین از توابع شهرستان سرباز استان سیستان و بلوچستان با مردم بومی منطقه  به گفتگو بنشیند.

 

حدود ساعت 8 صبح روز 26 مهر ماه 1388 در محل برگزاری این نشست در منطقه پیشین بلوچستان در حالیکه مسئولان و اقشار مختلف مردم و معتمدان به همراه خانوده های خود در حال بازدید از نمایشگاه صنایع دستی در جوار سالن جلسه بودند که یکی از مزدوران استکبار جهانی با انفجار مواد منفجره همراه خود، موجب به شهادت رسیدن جمعی از مردم شیعه  و سنی شد.

سردار نورعلی شوشتری، رجبعلی محمدزاده، محمدگونه فراهانی، اسلم حوت، حسین اسدی، علی علویان، عصا بوک، حمیدرضا ناصری، علی مطهری نژاد، محمد بیر، محمد اسلم بیر، حمزه شه‌بخش، حسین مرادی، علی نیکپور، ولی فتح مرادی، محمد فدایی، الله نظر ترکی، علی عربی، عباس گودرزی، فرشاد شفیع‌پور از جمله این شهدا هستند که امنیت و وحدت امروز شیعه و سنی در سیستان و بلوچستان از برکت خون آنها است.

وحدت شیعه و سنی قوی‌ترین سلاح در برابر تهاجم دشمنان

دشمنان که گمان میکردند این اقدامشان سبب نا امنی در استان شده و تفرقه و اختلاف ایجاد می کند نه تنها راه به جایی نبردند بلکه خانواده های شهدا و همرزمانشان ید واحد شدند برای انتقام .. انتقام نه با سلاح جنگی بلکه با "وحدت و انسجام" چرا که میدانند انسجام شیعه و سنی خاری بر چشم دشمنان است، تمام این سالها این سلاح را به رخ جهانیان کشیدند و اکنون که چهارده سال از این حادثه میگذرد همچنان شیعه و سنی برادر و در کنار هم مسالت آمیز زندگی میکنند.

طبیعی است که دشمنان هم بیکار ننشسته بودند این سالها حوادث تروریستی متعدد انجام دادند، برای نمونه از سال قبل نبرد دیگری را علیه این مردم آغاز کرده‌اند، اما اینجا خبری از سلاح و مهمات نیست، این صحنه، صحنه جنگ نرم است و ابزار آن رسانه و فضای مجازی و دروغ های رنگاوارنگ است، هرچه دروغ بزرگ بهتر! با تمام این حوادث اما همچنان پیروز مردم هستند، شهید داده‌اند اما محکم تر ایستاده‌اند.

 

در تاریخ 20 شهریور ماه امسال نیز وحدت و برادریشان را با افتخار یکبار دیگر به رهبری معظم انقلاب نیز نشان دادند و به دشمنان فهماندند با تمام فراز و نشیب‌ها  برادری خود را حفظ کرده و پشتیبان نظام و ولایت فقیه هستند.

پایان پیام/3139

 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول