اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

احتمال توسعه فردیس در بخش شمال شرقی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار فردیس گفت: تعیین تکلیف موضوع انتزاع فردیس همچنان در حال پیگیری است. برای تامین حریم، سرانه‌ها و افزایش مسیر دسترسی شهرستانی، توسعه حدود مرزی فردیس در بخش شمال شرقی پیگیری می‌شود.

احتمال توسعه فردیس در بخش شمال شرقی

محمد فیضی، معاون سیاسی،  امنیتی و اجتماعی فرمانداری فردیس، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در فردیس،  در پاسخ به این سوال که با توجه به عدم تعیین تکلیف موضوع انتزاع فردیس،  در انتخابات آتی مجلس شورای اسلامی  شهرک شهید رستمی جزو فردیس است یا مشکین دشت، اظهار کرد: باتوجه به اینکه  انتخابات مجلس به صورت  منطقه‌ای و   برای تعیین نماینده  یک حوزه انتخابیه در کرج، فردیس و اشتهارد برگزار می شود، اینکه شهرک شهید رستمی جزو فردیس باشد یا مشکین دشت،  مثل انتخابات شورای اسلامی شهر ، حائز اهمیت نیست و در نتیجه انتخابات تاثیری ندارد.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرک رستمی در مصوبه انتزاع شهرستان فردیس در محدوده مشکین دشت بوده،  در انتخابات قبلی هم جزو حوزه مشکین دشت محسوب شده است، بنابراین در انتخابات آینده هم مثل انتخابات قبلی جزو حوزه مشکین دشت است.  

این مسؤول با اشاره به بررسی‌های کارشناسی انجام شده در خصوص انتزاع فردیس با شهرهای مجاور و تعیین حدود مرزی شهرستان پس از تاکید استانداردالبرز، گفت: مسئله انتزاع ابعاد مختلفی دارد که هم حوزه ادارات و هم شهرداری‌ها درگیر می‌کند و تبعات مختلفی برای هر مجموعه دارد. در حال رایزنی هستیم آنچه برای شهرستان و شهروندان مطلوب است، محقق شود.

وی با بیان اینکه  از ابتدای امر در مورد  شهرستان شدن  فردیس کارشناسی دقیقی صورت نگرفته است، توضیح داد: اتوبان تهران- کرج  می‌تواند عارضه خوبی برای انتزاع و تعیین حدود مرزی فردیس با کرج باشد. اما تبعات اچتماعی اقتصادی اجرای آن کار راسخت کرده است. مثلا وجود بازارچه مشاغل مزاحم در شیخ آباد و هزینه ای که توسط شهرداری کرج انجام شده، در صورت قرار گرفتن اتوبان به عنوان مرز  بین فردیس و کرج،  شهرداری کرج  متضرر می‌شود.

فیضی در ادامه با اشاره به کمبود سرانه‌ها و نبود حریم در  شهرستان فردیس، بیان کرد: در حال رایزنی برای توسعه شهرستان در بخش شمال شرقی فردیس هستیم. با توجه به اینکه  محدوده شمال شرقی امکان ایجاد دسترسی ترافیکی به اتوبان و جاده مخصوص و تخلیه بار ترافیکی شهرستان و نیز ایجاد سرانه‌هایی از جمله سرانه‌های تفریحی و گردشگری و ایجاد حریم  را  برای شهرستان میسر می‌کند،  برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی یادآور شد: در صورتی که محدوده شهرستان در حوزه شمال شرقی توسعه پیدا کند، علاوه بر بارگذاری سرانه‌ها، می‌توانیم از طریق کنارگذر شرقی و مسیرهایی که برای دسترسی به اتوبان و جاده مخصوص ایجاد خواهد شد، بار ترافیکی جاده ملارد را تخلیه کنیم تا شهروندان به دام گره ترافیکی پل فردیس نیافتند.

گفتنی است؛ موضوع انتزاع به عنوان یکی از مهمترین مسائل فردیس در سه حوزه تعیین حدود مرزی دوشهرستان فردیس و  کرج،  تعیین تکلیف حدود مرزی شهرهای فردیس و مشکین دشت و تعیین تکلیف انتزاع بین دو شهرداری کرج و فردیس در مردادماه ۱۴۰۱ طی نشستی در فرمانداری فردیس با حضور استاندار البرز و مدیران مربوطه برگزار شد. با تاکید استاندار البرز  قرار بود در هر حوزه بررسی کارشناسی صورت بگیرد و در نهایت استاندار ی البرز با در نظر گرفتن جمیع جهات در خصوص  انتزاع اعلام نظر کند. اما  مسئله انتزاع در همه حوزه ها همچنان  بلاتکلیف است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول