اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  اصفهان

رشد 12.۱ درصدی مصرف بنزین در منطقه اصفهان

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان گفت: مصرف بنزین در استان اصفهان در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته، 12.۱ درصد افزایش داشته است.

رشد 12.۱ درصدی مصرف بنزین در منطقه اصفهان

عبدالله گیتی‌منش، مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهارداشت: میانگین مصرف روزانه بنزین در  نیمه نخست سال جاری در استان اصفهان، هفت میلیون و ۷۴۸ هزار لیتر بود که در ایام تعطیلات شهریور با اوج مصرف تا میزان ۱۰ میلیون لیتر در روز هم رسید.

وی، میانگین مصرف ماهیانه بنزین در نیمه نخست سال جاری در استان اصفهان  را ۲۴۰ میلیون و ۱۸۸ هزار لیتر اعلام و گفت: میزان افزایش مصرف بنزین در اصفهان به طور معمول نزدیک به میانگین کشوری است.

گیتی‌منش اضافه کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه اصفهان در نیمه نخست امسال برای سوخت‌رسانی هرچه بهتر به مردم، اقداماتی از جمله برگزاری جلسات سوخت‌رسانی در ستاد تهران به طور مرتب توسط  انجام داد.

این مسؤول با اشاره به افزایش استفاده مردم از کارت سوخت شخصی، ادامه داد: شیوه‌نامه‌هایی نیز برای نظارت بیشتر بر جایگاه‌های عرضه سوخت و جلوگیری از تخلف‌ها ابلاغ شد و همه بخش‌های مرتبط در کشور برای اجرای آن‌ها بسیج شدند.

مدیر شرکت ملی پخش فراورده‌های نفتی منطقه اصفهان همچنین از افزایش ۵.۵ درصدی مصرف نفت‌گاز در بخش غیرنیروگاهی در استان در نیمه نخست امسال خبر داد و گفت: مصرف‌کنندگان این فرآورده در این بخش مواردی مانند کشاورزی، حمل و نقل و طرح های عمرانی هستند.

گیتی‌منش با بیان اینکه مصرف گازوئیل در بخش نیروگاهی استان اصفهان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش یافته است، افزود: اگر کل مصرف گازوئیل(نیروگاهی و غیرنیروگاهی) را در نظر بگیریم کاهش ۱۱.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه پارسال مشاهده می‌شود.

وی دلیل این کاهش مصرف در بخش نیروگاهی اصفهان را استفاده نیروگاه‌ها از گاز طبیعی دانست و خاطرنشان کرد: در مجموع، میانگین مصرف روزانه نیروگاه‌ها در استان اصفهان در نیمه نخست امسال حدود هفت میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بود.

مدیر منطقه اصفهان تصریح کرد: اصفهان در مقایسه با سایر استان‌ها از نظر میزان مصرف گازوئیل در رتبه نخست و بنزین در رتبه دوم قرار دارد که یکی از مهمترین دلایل آن، قرار داشتن اصفهان در مرکز کشور و همچنین ترددهای زیاد در آن است.

استان اصفهان از ۳۶۰ جایگاه عرضه سوخت بنزین و نفت‌گاز و ۱۶۴ جایگاه سی‌ان‌جی برخوردار است.

پایان پیام/۶۳۱۳۹/س

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول