اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

زخم حفاری‌های فاضلاب بر کالبد شهر حمیدیه

حدود یکسال است که پروژه فاضلاب در منطقه کوی انقلاب شهر حمیدیه حفاری و به حال خود رها شده‌ است تا آنجایی که تخریب وسیع آسفالت صدای مردم منطقه را درآورده و هزینه‌های زیادی را روی دست صاحبان خودروها گذاشته است.

زخم حفاری‌های فاضلاب بر کالبد شهر حمیدیه

 به گزارش خبرگزاری فارس از حمیدیه، داستان  اصلاح شبکه‌های فاضلاب و حفاری‌ خیابان‌ها و معابر و ایجاد چاله چوله‌ها در شهرهای مختلف استان دیگر عادی شده است و گلایه‌های مردمی اغلب راه به جایی نبرده و شهروندان سالها باید منتظر بمانند تا پروژه‌ای به سرانجام برسد.

بر همین اساس، حدود یکسال است که خیابان‌های کوی انقلاب شهر حمیدیه به منظور  اجرای پروژه  فاضلاب حفاری به حال خود رها شده‌ و رنگ و رو باختن خیابان‌ها و معابر همچنین تخریب وسیع آسفالت صدای مردم منطقه را درآورده و هزینه‌های زیادی را روی دست صاحبان خودروها گذاشته است.

 

پاسخ آبفا: در حال انجام کار هستیم

یکی از شهروندان ساکن در این منطقه می‌گوید: از موقعی که شرکت آب و فاضلاب خیابان را حفاری کرده روزانه بعد از ظهر باید حیات خانه را بشوریم، تردد ما در طول روز کلی خاک وارد خانه می‌کند، بارها پیش آمده بچه‌ها در آب‌هایی که جمع شده لیز خورده‌ و وسط و گِل و لای خیابان گیر می‌کنند، هر زمانی هم از مسئولان آب و فاضلاب شهرستان در مورد علت تاخیر در اتمام پروژه را سوال می‌کنیم فقط یک جمله می‌گویند: در حال انجام کار هستیم، دیگر چه‌کار باید بکنیم.

وعده مسئولان: قبل از عید فطر تمام می‌شود

محمدرضا مهاوی شهردار حمیدیه در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز، با بیان اینکه پروژه فاضلاب کوی انقلاب حمیدیه به طول 9 کیلومتر است، اظهار کرد: عملیات اجرایی حدود 5 کیلومتر از این پروژه  بدون احداث ایستگاه پمپاژه دفع فاضلاب و بدون اتصال فاضلاب خانگی به شبکه اصلی دفع فاضلاب در منطقه کوی انقلاب آغاز شده است.

وی با اشاره به مشکل تردد مردم منطقه کوی انقلاب، افزود: معابر منطقه مملو از خاک و گلِ و لای شده این در حالی  است که هنوز بارانی نباریده است که قطعاً با شروع باراش باران با چالش جدیدی در منطقه روبرو خواهیم شد.

شهردار حمیدیه با بیان اینکه این منطقه یکی از مناطق پرجمعیت حمیدیه و حدود چهار تا پنج هزار نفر در آن ساکن هستند، گفت: تا کنون اهتمامی از شرکت آب و فاضلاب به عنوان کارفرمای پروژه برای سرعت بخشیدن به حل مشکل دیده نشده است.

مهاوی در پاسخ به این سوال مبنی بر اینکه آیا هزینه آسفالت خیابان‌های حفاری شده بر عهده شهرداری است یا خیر؟  بیان کرد: شرکت فاصلاب موظف است طبق قراردادی که با شهرداری دارد پس از پایان کار خیابان‌هایی را که حفاری کرده را آسفالت کند.

 

وی عنوان کرد: با توجه به وعده‌هایی که شرکت فاضلاب داده بود بنا بود این پروژه قبل از عید فطر (فروردین ماه امسال) به بهره‌برداری برسد.

مشکل نقدینگی داریم

اما محمدرضا کرمی نژاد مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، اظهار کرد: دو پروژه فاضلاب ما یکی در منطقه کوی انقلاب و دیگری در منطقه کوی فرهنگیان تمام شده و پیمانکار پای کار است.

وی افزود: چنانچه مشکل نقدینگی مربوط به پروژه‌ها حل شود در کمترین زمان می‌توان پروژه‌ها را تکمیل و از آنها بهره‌برداری کرد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان با بیان اینکه اعتبارات مورد نیاز پروژه‌ها در حال جذب است، گفت: کل شبکه فاضلاب حمیدیه ۷۰ کیلومتر است و برای دو پروژه فاضلاب کوی انقلاب و کوی فرهنگیان 23 میلیارد تومان اعتبار احتیاج است.

به گزارش خبرگزاری فارس، سریال کنده‌کاری‌ها و حفاری‌های فاضلاب با هدف دفع آب‌های سطحی و اصلاح شبکه فاضلاب نه تنها در شهر حمیدیه بلکه در کل استان به ویژه مرکز استان، به یک چالش جدی و روزمره مردم تبدیل شده است به نحوی که تردد شهروندان را با سختی‌های زیادی مواجه کرده و شهر را زیر بار ترافیک سنگینی می‌برد.

شهرستان حمیدیه در فاصله 25 کیلومتری و ضلع جنوب غربی اهواز قرار دارد.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول