اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  انتظامی و حوادث

دستگیری ۲۲۰ سارق و مالخر در پایتخت

رئیس پلیس پایتخت از دستگیری ۲۲۰ سارق و مالخر در پایتخت خبر داد.

دستگیری ۲۲۰ سارق و مالخر در پایتخت

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، طرح دستگیری سارقان و خریداران اموال مسروقه توسط مأموران پلیس آگاهی پایتخت کلید خورد.

سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس پایتخت در حاشیه این طرح در جمع خبرنگاران اظهار داشت:۲۲۰ سارق و مالخر که ۱۵۰ از اینها دارای سابقه کیفری بودند شناسایی و دستگیر کنند.

وی گفت: دستگیرشدگان در قالب ۵۳ باند در حوزه‌های خودرو، موتور ، منزل ، زورگیری و ...اقدام به سرقت می کردند.

رئیس پلیس پایتخت به موبایل‌قاپی اشاره و تصریح کرد: اگرچه الان با اقدامات پیچیده پلیسی خروج گوشی‌ها مهار شده و کشفیات زیاد شده ولی همچنین سارقان در اقرارهای خود گفته یا در فیلم‌های مداربسته مشخص است که سارقان از حواس پرتی افراد سواستفاده کرده و حتی بعد از معطلی ۳ تا ۴ دقیقه ای در فرصت مناسب اقدام به سرقت می کنند اما مالباخته حواسش به دور و بر نیست و مشغول صحبت با تلفن است.

وی در خصوص نگهداری طلا و سکه و ارز در منازل هشدار داد و گفت: متاسفانه شهروندان خانه های خود را به گاوصندوق تبدیل کرده و طلا و سکه و ارز نگه می دارند.

سردار محمدیان افزود: برخی شهروندان اقدام به تهیه گاوصندوق برای منزل می کنند که باید گفت اگر شهروندی قصد نگهداری گاوصندوق در منزل را دارد باید گاوصندوق به صورت مخفی باشد یا به بدنه و اسکلت ساختمان مهار شده و وصل باشد؛ در غیر اینصورت ابعاد گاوصندوق به گونه‌ای نباشد که به راحتی مورد سرقت قرار بگیرد.

گفتنی است مخاطبان خبرگزاری فارس با درج پویش‌‌های متعددی برخورد با سرقت و دستگیری سارقان را از مسؤولان خواستار بودند.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول