اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  خوزستان

کسی پسماندهای عفونی مطب‌ها و مراکز درمانی اهواز را گردن نمی‌گیرد!؟

لازم است تکلیف مدیریت پسماندهای عفونی مطب‌ها و مراکز درمانی خرد اهواز به طور مشخص تعیین شود.

کسی پسماندهای عفونی مطب‌ها و مراکز درمانی اهواز را گردن نمی‌گیرد!؟

به گزارش خبرگزاری فارس ازاهواز، برای مقابله با مشکل پسماندهای عفونی در مطب‌ها و مراکز درمانی خرد شهر اهواز، لزوم تعیین تکلیف مناسب برای مدیریت این پسماندها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است

بحث پسماندهای عفونی، که شامل ضایعات پزشکی از جمله سوزن‌های استفاده شده، دستکش‌ها و مواد ضدعفونی کننده است، به یکی از چالش‌های مهم در حوزه بهداشت و محیط زیست در اهواز تبدیل شده است. این پسماندها به دلیل داشتن خطرات زیست محیطی و احتمال انتقال بیماری‌ها، نیازمند مدیریت صحیح و بی خطر هستند.

آذر ماه پارسال بود که اعلام شد حداقل حدود یک هزار و ۳۰۰ مطب و کلینیک درمانی کوچک در اهواز پسماند عفونی تولید می‌کنند.تقریبا در غرب اهواز حدود ۸۰۰ و در شرق اهواز حدود ۵۰۰ مرکز درمانی کوچک در حال تولید پسماند عفونی هستند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست اهواز در این رابطه بیان کرده است که متأسفانه در زمینه پسماندهای عفونی، تاکنون توانایی کافی برای حل این مشکل وجود نداشته است. او اشاره کرده است که تعدادی جلسه در این خصوص برگزار شده، اما تاکنون هیچ نتیجه‌ای به دست نیامده است.

بنی عگبه تأکید کرده است که لازم است تکلیف مدیریت پسماندهای عفونی مطب‌ها و مراکز درمانی خرد به طور مشخص تعیین شود. برای این منظور، تصمیم گرفته شده است تا دو یا سه شرکتی که تمایل به جمع‌آوری و بی‌خطرسازی این پسماندها دارند، مورد آزمایش قرار گیرند و پس از آن تفاهم‌نامه‌ای در این زمینه منعقد شود.

علاوه بر این، برای حل این مسئله، شهرداری اهواز مسئولیت جمع‌آوری پسماندها را بر عهده خواهد داشت تا اقدامات لازم برای مدیریت صحیح آنها انجام شود.

تعیین تکلیف مناسب برای پسماندهای عفونی مطب‌ها و مراکز درمانی خرد اهواز، اقدامی مهم و ضروری است که به منظور حفاظت از بهداشت عمومی و حفظ محیط زیست از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است چند سال است مشابه همین حرفها را  رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان اهواز  تکرار می کند ولی تا امروز هنوز تکلیف این پسماندها روشن نشده است.

 پسماندهای عفونی، در صورت عدم مدیریت صحیح، ممکن است به عوامل آلوده‌کننده تبدیل شده و خطر جدی برای سلامت عمومی جامعه ایجاد کنند.

همچنین، برخورد صحیح با پسماندهای عفونی مطب‌ها و مراکز درمانی خرد، نه تنها به حفظ بهداشت عمومی کمک می‌کند، بلکه هزینه‌های بهداشتی و محیط زیستی را نیز کاهش می‌دهد. با تعیین تکلیف مناسب برای مدیریت این پسماندها، می‌توان از روش‌های مناسب جمع‌آوری، حمل و دفع استفاده کرده و احتمال آلودگی و انتشار بیماری‌ها را به حداقل رساند.

 لازم است تمامی مطب‌ها و مراکز درمانی خرد اهواز، همکاری لازم را در جمع‌آوری و مدیریت پسماندهای عفونی داشته باشند. همچنین، نهادهای مربوطه باید نظارت مناسبی بر این فرایند داشته باشند و تضمین کنند که تمامی دستورالعمل‌ها و استانداردهای بهداشتی در این زمینه رعایت شود.

با توجه به اهمیت موضوع و ضرورت تعیین تکلیف برای پسماندهای عفونی مطب‌ها و مراکز درمانی خرد اهواز، امیدواریم که با همکاری ادارات مربوطه و نهادهای ذی‌ربط، اقدامات لازم برای مدیریت صحیح و بی خطر این پسماندها صورت گیرد و بهبود قابل توجهی در این حوزه حاصل شود.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول