اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

دفاتر منطقه ای  /  آسیای مرکزی و روسیه

امضای تفاهم‌نامه همکاری سینمایی بین تاجیکستان و ایران

به منظور گسترش تعاملات فرهنگی تاجیکستان با ایران، تفاهم‌نامه همکاری‌های سینمایی بین دو کشور به امضا رسید.

امضای تفاهم‌نامه همکاری سینمایی بین تاجیکستان و ایران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، در چهارچوب نخستین جشنواره بین‌المللی فیلم دوشنبه موسوم به «تاج سامان»، مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری‌های سینمایی بین موسسه دولتی «تاجیک‌فیلم» تاجیکستان و سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

این سند را «محمدسعید شاهیان» مدیر موسسه «تاجیک‌فیلم» و «محمد خزاعی» معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری جمهوری اسلامی ایران که به منظور شرکت در جشنواره یادشده در تاجیکستان به سر می‌برد، به امضا رساندند.

در این سند جدید همکاری بر تمایل متقابل دو طرف نسبت به گسترش تعاملات سینمایی تاکید شده و اجرای اقداماتی مانند تبادل، نمایش و عرضه آثار سینمایی یکدیگر، تولیدات مشترک، تبادل تجربیات و دانش فنی، دعوت و شرکت متقابل در رویدادهای مربوطه در هر دو کشور و سایر موارد تاکید شده است.

شایان ذکر است که در مراسم امضای این تفاهم‌نامه «علیرضا حقیقیان» سفیر جمهوری اسلامی ایران، شخصیت‌های سرشناس فرهنگی تاجیکستان و هیئت‌های حاضر در این جشنواره از کشورهای مختلف حضور داشتند.

پایان پیام/ح

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول