اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

جامعه  /  شهری

رویکرد خانواده محوری در دستور کار مدیریت شهری

قائم مقام باغ کتاب گفت: رویکرد خانواده محوری در دستور کار مدیریت شهری قرار گرفته است.

رویکرد خانواده محوری در دستور کار مدیریت شهری

به گزارش خبرنگار فارس، صادقیان قائم مقام باغ کتاب امروز دوشنبه 24 مهرماه در نشست خبری به تشریح بخش ها و اقدامات این مجموعه پرداخت و اظهار داشت: عنوان پرترددترین مکان فرهنگی شهر تهران برارنده باغ کتاب است، با این رویکرد باغ کتاب را مهمترین محورش را خانواده های تهرانی با اولویت کودک و نوجوان هدف قرارگیرند و مجموعه فعالیتها با حضور انها متناسب سازی شود.

وی ادامه داد: تلاش کردیم متناسب سازی خدمات را شاهد باشیم اما حضور پدر مادر نباید ملال اور باشد از این رو کارگاههای آموزشی در نظر گرفتیم، البته تلاش کردیم کیفیت را ارتقا دهیم، برای کودک و نوجوان مهمترین مساله توانمندسازی کودک برای ارتباط با اطرافش است.

قائم مقام باغ کتاب ابراز داشت: توانمندسازی ما در مرحله اول با تاکید بر خودشناسی بود خصوصا در برنامه هایی که در تابستان پیش بینی شده بود، مورد توجه قرار گرفت، طبق توافقات در یک رویداد چهل استاد تمام صنایع دستی فراخوان کردیم که یکروز مراجعین باغ کتاب را با اجزا این هنرها آشنا کنند.

وی گفت:موضوع دست ورزی و ارتباط با مفهوم خلق و آفرینش در دستور کار بود چرا که ما و بچه ها درگیر فضای مجازی شدیم از این رو سیاست ما این است بدون مطالعه کاری را در حوزه دیجیتال انجام ندهیم.

وی به رونمایی از انیمیشن بچه زرنگ اشاره کرد و گفت: ما باغ کتاب را از دو‌منظر میبینیم تفرجگاه علمی و صنایع خلاق؛ در رویکرد علمی یارانه زیاد می دهیم و از سویی مساحت زیادی تخصیص دادیم، اما گفتگوهایی شده تا آموزش پرورش مستقیم از فضا استفاده کند از این رو برای مدارس دولتی حضور یک بار در سال رایگان شد.

این مقام مسئول با بیان اینکه الان چیزی که در باغ کتاب وجود دارد بی نظیر است، گفت: میزهای کار اشتراکی به عموم مردم خدمت رسانی میکند، تلاش کردیم خدمت ارائه شده متناسب با مختصات سنی کودک نوجوان باشد.

وی افزود: ما در طول سال فقط سه روز تعطیل هستیم، با نهایت توان بخش خدماتی و انتظامی فعالیم اما به لحاظ ارائه خدمات کیفی تلاش مان را میکنیم.

صادقیان در پاسخ به سوالی درباره مشکلاتی که در حوزه ارائه کتاب و حضور شرکتهای بهره بردار وجود دارد توضیح داد:در حوزه نشر دو کتابفروشی بزرگ داریم «ماه پیشونی» و هم «سروستان »بزرگترین ویترین کتاب کشور هستند چهار هزار متر در اختیار ماه پیشونی و سروستان ۴۵۰۰ متر مربع فضا دارد ، 
نکته ای که وجود دارد بازار کتاب کودک مملو از کتاب ترجمه است، در حوزه ترجمه آثاری با موضوع خشونت و جادوگری و... به وفور دیده می شود،  اگر تنظیم گری نکنیم و کم دقتی کنیم میبینیم این کتابها رواج پیدا می کند ، تلاش داریم نسبت مان را بازار کتاب کشور متناسب کنیم.

صادقیان افزود: برخی از ناشران پرفروش موضوعاتی منتشر میکنند که قابل تامل است از این روتلاش کردیم مبتنی بر نیاز خانواده ها نسبت را مد نظر قرار دهیم که در ماه پیشونی و سروستان این نسبت گرفتن برای ما مهم است، از سوی دیگر میزهای کتاب اختصاصی هم داریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی براینکه درباره سیاستگذاری باغ کتاب بر کودک و نوجوان و خانواده محور است اما خانواده برای حضور با یک فرزند هزینه هنگفتی متحمل می شود برای تسهیل حضور خانواده ها چه تدبیری شده؟ گفت: در حوزه خانواده افزایش صندلی های باغ کتاب انجام شد ، مبلمانی متناسب با ظرفیت باغ سفارش داده شد و قرار است ظرفیت را تا پایان سال دو برابر کنیم، تا گعده و کلاسهای کوچک برگزار کنیم، خدمات مرتبط با رفاه خانواده اخرین نظرسنجی نشان می دهد هر خانواده متوسط سه ساعت و ۴۶ دقیقه در باغ کتاب است در تلاشیم اقتضائات استراحت یک ساعته را فراهم کنیم تا خانواده ها با آرامش زمان را سپری کنند، اما مساله ما در قیمت گذاری اینگونه است که مداخله مستقیم نمیکنیم اما چنانچه شکایتی باشد مداخله میکنیم اما قیمتگذاری با تعزیرات است.

وی در نهایت با ارائه آمار گفت: در سروستان ۴۶ هزار  و۴۳۰ عنوان کتاب داریم، الان با توجه به توسعه فعالیتها با ۱۴۰۰ ناشر قرارداد داریم که تامین کتاب در هر ناشر متفاوت است و تعداد عنوان کتابهای ماه پیشونی ۳۵ هزار تا است.

پایان پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول