اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  کرمانشاه

علت سریال دنباله‌دار لغو جلسات شورای شهر کرمانشاه چیست؟

جلسه شورای شهر کرمانشاه، امروز برای سومین بار پیاپی به علت حد نصاب نرسیدن اعضا، لغو شد. به راستی علت لغو جلسه پیاپی شورای شهر کرمانشاه چیست؟.

علت سریال دنباله‌دار لغو جلسات شورای شهر کرمانشاه چیست؟

خبرگزاری فارس، کرمانشاه- پرستو چمنی؛ یکصد و پنجاه و یکمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرمانشاه که قرار بود امروز (دوشنبه) رأس ساعت ۱۰ برگزار شود، به دلیل مرخصی ۴ نفر از اعضای شورا  تشکیل نشد.

خسرو زرافشانی، کامران ملکی، سیداحسان احسانی، سیدحجت موسوی‌اجاق، پوریا فخری، سالار احمدزاده و رسول آزادی در جلسه امروز حاضر و هاشم درویشی، سیدپیمان موسوی، سیدمیثم موسوی و احسان حیدریان به علت مرخصی در جلسه حضور نداشتن که به علت به حد نصاب نرسیدن اعضا شورای شهر، رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه باری دیگر برای سومین بار پیاپی، لغو جلسه را اعلام کرد.

 

خسرو زرافشانی، رئیس شورای اسلامی شهر کرمانشاه در این رابطه، اظهار کرد: با توجه به لایحه‌های از قبل مانده و همچنین جدید، امروز به دوستان اعلام شده بود که درخواست مرخصی نداشته باشند که متأسفانه این امر از جانب دوستان رعایت نشد.

وی ادامه داد: مرخصی چهار تن از اعضای سبب به حد نصاب نرسیدن اعضا و لغو جلسه امروز شد.

رئیس شورای شهر کرمانشاه این نوع درخواست مرخصی‌ها را امری عادی ندانست و گفت: باید هرکس پاسخگوی عمل خود باشد. هیأت رئیسه وظیفه دارد اعضا را دعوت کند، نامه دعوت ابلاغ شده، باید حضور پیدا می‌کردند. چرا که این افراد بعد خود مدعی می‌شوند که فلان لایحه هنوز به نتیجه‌ای نرسیده است.

وی ادامه داد: علت مرخصی‌ها در جلسه بعدی باید بررسی شود، اعضا غایب باید حضور یابند و در رابطه با علت مرخصی خود توضیح دهند اگر به نظر اعضای شورای شهر موجه باشد، مسئله‌ای نیست، در غیر این صورت غیبت لحاظ می‌شود.

زرافشانی گفت: به نظر شخص بنده درخواست این مرخصی‌های هماهنگ فقط به این دلیل است تا جلسه به علت به حد نصاب نرسیدن، لغو شود.

وی گفت: امروز قرار بود بحث اسکان نادر نوروزی شهردار در کرمانشاه مطرح شود، آنگونه که شهردار کرمانشاه طی مصاحبه‌هایی در نشریه‌ها و فضای مجازی مطرح کرده در کرمانشاه اسکان دارد و در این رابطه هم مستندات کافی دارد.

زرافشانی باری دیگر، متذکر شد: به نظر شخص بنده به علت سوال مذکور از شهردار، اعضا حضور پیدا نکردند، به هر حال باید حضور پیدا می‌کردند و حرف‌ها و مستندات خود را ارائه می‌دادند.

رئیس شورای شهر کرمانشاه خطاب به اعضای شورای شهر، گفت: کاری نکنید که مردم بیایند و خود تعیین تکلیف کنند چرا که تمام ادارات متعلق به مردم است.

وی احترام به رسانه را احترام به مردم دانست و افزود: مردم باید در جریان امورات قرار گیرند. وضعیت شهرداری با حضور اصحاب رسانه باید بررسی شود، نباید خارج از چارچوب و قانون عملی صورت گیرد.

زرافشانی خاطرنشان کرد: شهردار مدیر اجرایی شهر است در چارچوب به مصوبات شورای شهر و قوانین عمل کند، به هر یازده نفر اعضای شورای شهر احترام بگذارد تا از او حمایت شود.

 

سیداحسان احسانی، عضو شورای شهر کرمانشاه در پاسخ به اظهارات خسرو زرافشانی در رابطه با مرخصی چهار تن از اعضا، گفت: برابر قانون آئین‌نامه داخلی شورای اسلامی شهر کرمانشاه، اعضای شوراها در طول سال حق دارند یک‌ماه از مرخصی استفاده کنند.

وی ادامه داد: در ماده ۲۳ آئین‌نامه داخلی آمده شورا می‌تواند ۳۰ روز هم تعطیل باشد که زمان آن با تشخیص شورا تعیین می‌شود.

عضو شورای شهر کرمانشاه با ذکر ماده ۲۴ قانون، ادامه داد: به هیچ عضوی از اعضای شورا در سال بیش از یک‌ماه مرخصی متناوب یا متوالی داده نخواهد شد یعنی هر عضوی از شورا می‌تواند در طول سال یک ماه مرخصی بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: تنها در این ماه نبوده که به علت حد نصاب نرسیدن اعضا، جلسات لغو شده، این شورای شهر در گذشته هم هنگام انتخاب نادر نوروزی به عنوان شهردار، تجربه چنین لغویاتی از جلسات داشته به طوریکه آن زمان رسول آزادی به عنوان رئیس شورا وقت به فرمانداری نامه نوشت و خواست اعضا غایب را به هیأت حل اختلاف معرفی کنند، که این امر هم صورت نگرفت.

احسانی در خصوص تعداد جلسات نیز، تصریح کرد: در قانون با شفافیت اعلام شده که شورا باید ماهیانه دو جلسه برگزار کند که ما سه جلسه برگزار شده است.

وی تصریح کرد: در صورت جلسه‌ها لایحه اولویت‌دار ذکر نمی‌شود، به عنوان مثال ۵ نفر از اعضا به هیأت رئیسه نامه نوشتیم که چرا تعیین تکلیف یک‌هزار و ۸۰۰ نفر نیروی بازیافتی را در دستور کار قرار نمی‌دهید. این مهم است.

این عضو شورای شهر کرمانشاه خاطرنشان کرد: براساس قانون و آیین‌نامه شورا‌ها دستور جلسات، مدارک و مستندات آن باید یک‌هفته قبل به اعضا تحویل داده شود، برخی از لوایح جلسات اصلا اولویت ندارند، الان دستور اول جلسه امروز دعوت از شهردار و شهردار منطقه ۵ و دستور دوم هم در خصوص موضوع سکونت شهردار کرمانشاه بود.

وی با اشاره به ماده قانونی مسئله سکونت شهردار کرمانشاه را توضیح داد و گفت: ماده ۱۴ آیین‌نامه داخلی بند چهارم می‌گوید، باید پیشنهادات به رئیس شورا رسیده را به کمیسیون تخصصی ارجاع دهد و بعد از بررسی نتیجه به هیأت رئیسه ارسال شود، دوباره در قانون آمده که شورا برای چنین موضوعاتی می‌تواند کمیسیون تحقیق و تفحص تشکیل دهد که رئیس شورا ریاست آن را برعهده دارد.

احسانی در رابطه با شرایط اسکان شهرداران، ادامه داد: در قانون آمده که  اگر شهرداری به علت پزشکی، تحصیلی و... نتواند خانواده خود را در آن شهر ساکن کند، می‌تواند در هر شهر که نیاز است ساکن باشند و خود شهردار در شهری که شهردار است زندگی کند و کار خود را انجام دهد.

وی متذکر شد: نامه این قانون از وزارت کشور در رابطه با سکونت نادر نوروزی شهردار کرمانشاه(به علت تحصیل پسرش که در تیم المپیاد فیزیک است) به کرمانشاه ابلاغ شده، خوب یعنی این مسئله به لحاظ قانونی منتفی است پس چرا باید در دستور جلسه بیاید.

پایان پیام/پ

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول