اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها  /  زنجان

کم‌توانان را استخدام کنید، وام کم بهره بگیرید

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان گفت: کارفرمایانی که نسبت به استخدام کم‌توانان اقدام کنند از وام کم بهره و کمک هزینه بیمه برخوردار خواهند شد.

کم‌توانان را استخدام کنید، وام کم بهره بگیرید

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، یکی از دغدغه‌های مهم و اساسی در جامعه اشتغال است، دغدغه‌‌ای که برای معلولان و توان‌خواهان مهم‌تر و حیاتی‌تر است.

بر اساس قانون وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها، مؤسسات دولتی، شرکت‌ها و نهادهای عمومی و انقلابی مکلف‌اند سه درصد (۳درصد) از مجوزهای استخدامی خود به جز موارد ذکرشده در بندهای (ت) و (ث) ماده (۱۱) این قانون را به افراد دارای معلولیت اختصاص دهند و سازمان اداری و استخدامی کشور موظف است نسبت به تخصیص این سهمیه استخدامی برای افراد دارای معلولیت اقدام و بر رعایت آن نظارت کند.

اما اگر بخش خصوصی در این زمینه ورود و اقدام به استخدام معلولان کنند از چه حمایت‌هایی برخوردار خواهد شد.

خدابنده لو، سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: کارفرمایانی که نسبت به استخدام معلولان اقدام کنند از وام کم‌بهره و کمک‌هزینه بیمه برخوردار خواهند شد.

سرپرست اداره کل بهزیستی استان زنجان افزود: یک هزار و 762 مددجو و 113 دانش‌آموز و همچنین 29 دانشجو توان‌خواه در حوزه بینایی در استان زیرپوشش بهزیستی استان زنجان قرار دارند. 
وی هزینه تحصیل در مدارس استثنایی را رایگان اعلام کرد و افزود: بخشی از هزینه سرویس مدارس این عزیزان توسط بهزیستی و بخشی نیز توسط آموزش‌وپرورش پرداخت می‌شود.
خدابنده لو در رابطه با کمک‌هزینه مسکن خانواده‌های دارای فرزند معلول گفت: خانواده‌های دارای یک معلول مبلغ 100 میلیون تومان و خانواده‌هایan> 2 معلول 200 میلیون تومان کمک هزینه مسکن برای ساخت مسکن به‌صورت بلاعوض پرداخت می‌شود.

پایان پیام/2308

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول